Πέμπτη 25 Μαρτίου 2010

Τα σχολια μας

Λάβαμε κάποια σχόλια στην προηγούμενη ανάρτηση “Γιορτές εξόδου, τι θέλουμε και τι δεν θέλουμε να δούμε" απο κάποιους αναγνώστες και θα θέλαμε πρωτίστως να τους ευχαριστήσουμε που μπήκαν στον κόπο και μας έστειλαν τις σκέψεις τους, τα σχόλια έχουν ως εξής:

.......π.χ. τις σουίτες να τις δώσουμε στους ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ και ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ των ΜΜΕ, οι δημοσιογράφοι είναι απλά εντεταλμένα όργανα. Επίσης: χωρίς αυτούς με τις γραβάτες και τα ταμπελάκια, δεν θα γινόταν Παρέλαση!
.....Ακόμα, υπάρχουν πολλοί τρόποι να εκμεταλλευτούμε τους επίσημους που έρχονται στο Μεσολόγγι. Μερικοί από αυτούς είναι να οργανωθούμε σαν πόλη, ν' αποκτήσουμε ικανές υπηρεσίες που να φτιάχνουν μελέτες, να μονιάσουμε και να λειτουργήσουμε σαν οικογένεια, κλπ, κλπ. Με το να τους κράξει ο Δήμαρχος στην Επέτειο της Εξόδου, είναι λαϊκισμός και οπωσδήποτε δεν εξυπηρετεί την πόλη μας.
.......Οι Μεσολογγίτες λέμε πολλά και κάνουμε ελάχιστα. Συγχώρεσέ μου την παρέμβαση, αλλά ακούω συνέχεια πολλούς να βγάζουν κραυγές, αλλά ελάχιστοι συμμετέχουν στη δόμηση της κοινωνίας και την πολιτισμική μας πρόοδο.
Και ακομη,
μήπως θαπρεπε να πείτε και για τους φωτογράφους που σαν μπαίνει η πομπή της παρέλασης στην ευθεία απο Λυμπερτυ μέχρι πύλη Ηρώων μπλέκονται μέσα στα πόδια σαν κοράκια , αυτών που παρελαυνουν , και γίνεται ενας χαμός οπου ο σεβασμός και η κατάνυξη χάνονται εξ αιτίας τους
...............και εκεί είναι ο χωρος που τα μεγάλα κανάλια τραβάνε πλάνα και δυστυχώς αντί για την παρέλαση ο κόσμος βλέπει τον κάθε ...παπαράτσι να δίνει ρεσιτάλ γελοιότητας για να κονομησει εις βάρος των γιορτών εξόδου...

Απαντήσεις:
Πρώτον: Δεν είπαμε “τις σουίτες να τις δώσουμε στους ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ και ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ των ΜΜΕ αλλά στους δημοσιογράφους. Οι δημοσιογράφοι αν θέλουν να σε “παίξουνε” θα βρούνε των τρόπο να σε “παίξουνε” ξέρουν πολλά περισσότερα απο εμάς χωρίς να είναι απαραίτητα ιδιοκτήτες ΜΜΕ, για παράδειγμα ο Πάνος Σομπολος -πρόεδρος ΕΣΗΕΑ- δεν είναι ιδιοκτήτης ΜΜΕ.
Πιστεύει κάποιος ότι αν θέλει να σε “παίξει” ο ίδιος δεν έχει τις προσβάσεις η τον τρόπο να το κάνει;
Δικαιολογείται λοιπόν να δίνουμε τα καλύτερα δωμάτια στους πολιτικούς και στους πολιτευτές κομμάτων και στον κάθε Σομπολο να δίνουμε οτι περισσέψει, η μήπως δεν γίνετε κάτι τέτοιο;
Οι δημοσιογράφοι δεν είναι απλώς εντεταλμένα όργανα αλλά “παλιοτόμαρα” και “παίζουν το παιχνίδι τους”, αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι μέσα απο το παιχνίδι τους να παίξουμε το δικό μας παιχνίδι και εμείς, με απλά λόγια.

Δεύτερον: Επαναλαμβάνουμε οτι η παρέλαση και οι Γιορτές εξόδου πραγματοποιούνται εδώ και πάρα πολλά χρόνια, με αλλά και χωρίς κάποιους γραφικούς οργανωτές και για να μην παρεξηγούμαστε δεν μιλάμε για το σύνολο των οργανωτών. Δεν γίνεται όμως να πίνεις καφέ την προηγούμενη μέρα πχ με τον Κώστα η τον Μήτσο η τον Μάκη -τυχαία τα ονόματα- και την μέρα της παρέλασης στην παρέλαση ο ίδιος να κάνει οτι δεν σε ξέρει αν σε συναντήσει και καλά λόγω του οτι πνίγεται απο τις υποχρεώσεις, μιλώντας στα hands free με ενα τρόπο λες και μιλάει με τον πύργο ελέγχου του Ελ. Βενιζέλου; Συγνώμη αλλα φαίνονται τα “ψώνια” που το παίζουνε δεν τους κατηγορούμε αλλα πιστεύουμε αν θες να το “παίξεις” θα πρέπει να είσαι και λίγο ηθοποιός αλλιώς γίνεσαι super idol και επίσης οφείλουμε να πούμε οτι στις Γιορτές εξόδου ξεχωρίζουν οι οργανωτές οι μετρημένη στο ύφος και ήθος οργανωτές απο τους σοβαροφανείς

Τρίτον: Όσο αναφορά τις μελέτες, θα σας πούμε κάτι πολύ απλό.
Αν υποθέτουμε λοιπον οτι αύριο έρχεται κάποιος επενδύτης στο Μεσολόγγι προσέξτε ο οποίος θέλει να επενδύσει τα ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΟΥ και να δημιουργησει μια ξενοδοχειακή μονάδα και ζητάει απο τους φορεις του Μεσολογγίου να αγοράσει χώρο για την μονάδα του οποιοδήποτε του υποδείξουν με μια προϋπόθεση. Ο ΧΩΡΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΥ ΔΩΘΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΠΛΑ ΣΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ, ΟΠΩΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΘΑΛΑΣΣΙΑ ΜΕΡΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ,
Ερώτηση:
α) Πιστεύεται οτι θα του δοθεί άμεσα ο χωρος διευκολύνοντας τον επενδύτη και συμβάλλοντας στην ανάπτυξη τις περιοχής; ή
β) θα του βάλουν ένα κάρο τρικλοποδιές όπως πχ: Εμπόδιο απο το λιμενικό ταμείο, εμπόδιο απο συλλόγους .........προστασίας των προστατευόμενων πτηνών, εμπόδια απο διαφόρους συλλόγους του Μεσολογγίου, .........”φίλων” του Μεσολογγίου του, ..... ηλιοβασιλέματος, ........της ιστορίας, εμπόδιο απο το ξετρύπωμα και εφαρμογή των νόμων περί αιγιαλού κλπ εμπόδια;
Πιστεύει κανείς οτι θα ισχύσει η πρώτη περίπτωση;
Παρεμπίπτοντος να πούμε μιας και αναφερθήκαμε στον αιγιαλό οτι ο αιγιαλός μόνο στο Μεσολόγγι εφαρμόζετε για τις επιχειρήσεις, ενω για τους ιδιοκτήτες πελαδων δεν υφίσταται καν εκεί υπάρχει πλήρες αναρχία ασυλία και ασυδοσία και ταυτόχρονα η αντίφαση είναι οτι κάποιοι ιδιοκτήτες πελαδων αντί να κρύβονται, υποστηρίζουν θρασύτατα οτι δεν πρέπει να αναπτυχθούν παραλιακά επιχειρήσεις επικαλούμενοι τον αιγιαλό, ο φαρισαϊσμός στο μεγαλείο του – είχαμε αναφερθεί σχετικά στις αναρτήσεις μας Θράσος Α' και Θράσος Β'-.
Με όλα αυτά η μελέτη και η επένδυση του επιχειρηματία θα πραγματοποιηθεί εκεί που θα τον καλωσορίσουν γιατί να μπλέξει κάποιος επενδύτης με “μακακες” υπάρχει λόγος;
Και που θα τον καλωσορίσουν;
Πχ στην γειτονική μας Παλαιρο άνετα και με συνοπτικές διαδικασίες μπορεί να πραγματοποιηθεί η υποτιθεμένη επένδυση δεν είναι τυχαίο οτι εκεί σημειώνεται 16% ανάπτυξη περίπου τα τελευταία χρονιά και αν παρεμπίπτοντος θελήσει κάποιος να αγοράσει οικόπεδο εκεί μπορεί να επισκεφτεί για παράδειγμα την διεύθυνση http://www.24net.gr/detail.php?id=9107 έτσι για να ξέρουμε τι λέμε.
Για ποίες μελέτες λοιπόν μιλάτε;
Μήπως για μελέτες κρατικών υποστηρίξεων;
Δεν υπήρξαν μελέτες για την αξιοποίηση του παλαιού νοσοκομείου ως κέντρο αποκατάστασης αναπήρων, τότε μάλιστα που ο Βερελης ηταν στα πράγματα;
Πόσο καλύτερα θα μας καθόταν η ευκαιρία; μιλάμε για έτοιμο γκολ.
Φαντάζεστε τι θα κέρδιζε το Μεσολόγγι αν γινόταν εδω κέντρο αποκατάστασης αναπήρων;
α) Θα διπλασιαζόταν σχεδόν ο πληθυσμός της πόλης
β) Θα είχαμε σίγουρους επισκέπτες που σημαίνει θα άνθιζε η τοπική οικονομία με επιπλέον επιχειρήσεις και εργαζομένους, θα δούλευαν εστιατόρια περίπτερα, καφέ, φαρμακεία, ορθοπεδικά είδη ξενοδοχεία ενοικιαζόμενα δωμάτια κλπ
γ) Θα υπήρχε ενδιαφέρον για την δημιουργία spa και ιαματικών λουτρών για ασθενείς και μη, άρα επιπλέον επιχειρήσεις θέσεις εργασίας και πάει λέγοντας.
Δεν υλοποιήθηκαν όμως οι μελέτες, αποτέλεσμα τα παιδια μας έφυγαν και θα φεύγουν θέλουν δεν θέλουν απο το Μεσολόγγι για να βρουν δουλειά στην Αθήνα με 800 ευρώ + το ενοίκιο η μήπως βγάζουμε και εδω κραυγές;
Μελέτες υπήρξαν και θα υπάρξουν το πρόβλημα είναι οτι δεν υλοποιούνται γιατί πολύ απλα “φιλτράρονται και απορρίπτοντα” συνήθως απο “κοκορόμυαλες ομαδουλες φίλων” και καλά της ιστορίας και του Μεσολογγίου.
Πείτε μας μια πόλη στην Ελλάδα που των πρώτο λόγο των έχουν οι “άριστοι επίλεκτοι απόγονοι της πόλεως”, λες και υπόλοιποι δημότες ανήκουν στους “νεφελιμ” που λέει και ο Λιακοπουλος.
Βεβαίως πολύ σωστά λέτε θα πρέπει να μονιάσουμε και να λειτουργήσουμε σαν οικογένεια, δεν συμφωνείται οτι πρωτίστως θα πρέπει να αλλάξουμε νοοτροπία και να απομακρύνουμε οσα βλακώδες μέσα βάζουν τρικλοποδιές στην ανάπτυξη της πόλης;

Τέταρτον: Μεγαλύτερος λαϊκιστής πολιτικός zoroπαιχτης και καραγκιοζοπαίχτης απο τον Ψωμιαδη γνωστό νομάρχη πιστεύουμε δεν υπάρχει, με την διαφορά οτι όλα τα ΜΜΕ τον “παίζουνε” και μπράβο του γιατί ειναι μάγκας διοτι:
α) Πόσοι απο εμάς ξέρουμε πόσες υπερνομαρχιες έχει η Ελλάδα και πια είναι τα προβλήματά τους;
β) Πόσοι γνωρίζουμε τα προβλήματα των κεντρικών μεγαλύτερων νομαρχιών Αθηνών και Πειραιώς;
Πολλοί όμως απο εμάς πληροφορηθήκαμε οτι η περιφερειακή νομαρχία Θεσσαλονίκης είχε κλείσει γιατί έγινε κατάληψη απο τον νομάρχη Ψωμιαδη και ότι κάποια στιγμή η νομαρχία Θεσσαλονίκης αδυνατούσε και δεν είχε χρήματα να πληρώσει τους οδηγούς λεωφορείων, απο τα ΜΜΕ το μάθαμε μέσα απο τα καραγκιοζιλίκια και τον λαϊκισμό του νομάρχη, το αποτέλεσμα είναι: οτι διεκδικεί για την νομαρχία του ο Ψωμιαδης το παίρνει και ευχαρίστως θα ψηφίζαμε ενα λαϊκιστή δήμαρχο που θα ωφελούσε το Μεσολόγγι

Πέμπτον: Όσο αναφορά την πολιτιστική μας πρόοδο, το Μεσολόγγι είναι μια πόλη με ιστορία, πιστεύουμε να συμφωνούμε όλοι εδώ. Θεωρούμε οτι είναι πολύ σημαντικό πρώτα απο όλα η πόλη να αντιμετωπίζεται σαν αστικό κέντρο όπως ολα τα αστικά κέντρα της Ελλάδας και έπειτα ως ιστορική περιοχή. Βέβαια και θα πρέπει να σεβόμαστε την ιστορία αλλά:
ΔΕΝ ΝΟΕΙΤΕ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ ΝΑ ΠΑΡΕΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ.
Δυστυχώς όλα αυτά τα χρόνια το Μεσολόγγι αντιμετωπιζόταν και αντιμετωπίζεται πρωτίστως σαν ιστορική περιοχή βάζοντας τρικλοποδιές στην ανάπτυξη της πόλης, με αποτέλεσμα το Μεσολόγγι πρωτεύουσα κατά τα άλλα νομού να έχει γίνει σήμερα κωμόπολη. Αν δεν αλλάξουμε νοοτροπία ίσως σε κάποια χρόνια αναλογικά όπως πάει το πράγμα το Μεσολόγγι να μην υφίσταται σαν πόλη αλλα σαν περιοχή.

Και συνεχίζουμε,
Συμφωνούμε μαζί σας ότι εξαιτίας των φωτογράφων και των παπαράτσι χάνεται ο σεβασμός η κατάνυξη οπως λέτε και η ιερότητα των εκδηλώσεων.
Θα πρέπει όμως να συμφωνήσουμε μιας και μιλάμε για ιερότητα οτι θα πρέπει επίσης να απομακρύνουμε τους φωτογράφους τις βιντεοσκοπήσεις τα φωτιστικά και τα λαμπατέρς απο τους ιερούς χώρους οπως για παράδειγμα απο τους ναούς ιδίως οταν τελούνται μυστήρια όπως γάμοι βαφτίσεις κ.α. Και αν κάποιος πει ότι “ο γάμος και η βάπτιση ειναι ιδιωτική υπόθεση και εν πάση περιπτώσει “τραβιούνται” μερικές αναμνηστικές φωτογραφίες” απαντούμε οτι οι ιδιωτικές υποθέσεις δεν αναιρούν την ιερότητα των μυστηρίων ούτε την ιερότητα των χώρων , αρα δεν ειναι δυνατόν να προσαρμόζουμε την ιερότητα οπως μας βολεύει κατα περίπτωση. Συμφωνείτε;
Μήπως όμως θα έπρεπε το όλο θέμα να το δούμε λίγο πιο προσεκτικά δηλαδή να δούμε και την άλλη όψη του νομίσματος και αν χρειαστεί να βάλουμε νερό στο κρασί μας;
Δηλαδή όταν οι παπαράτσι οι ενοχλητικοί παπαράτσι βιντεοσκοπήσουν για παράδειγμα τον Αλιαγα μήπως θα πρέπει να κάνουμε οτι δεν το βλέπουμε και να το κάνουμε “γαργάρα"; Διότι μπορεί οπως πολύ σωστά λέτε οι παπαράτσι να "κονομανε" αλλά απο την άλλη θα δούμε στα περισσότερα μεσημεριανά της τηλεόρασης στην Λαμπιρη στην Τατιάνα κλπ τον βιντεοσκοπημένο απο τους παπαράτσι Αλιαγα να παρελαζει, και δεν μας ενδιαφέρει τόσο οτι ο Αλιαγας παρελαζει όσο οτι παρελαζει στο Μεσολόγγι και μέσο του κάθε γνωστού επωνύμου Αλιαγα προβάλλεται το Μεσολόγγι.
Μήπως αντι να απομονώσουμε τους παπαράτσι τους οπερατέρ και γενικά τους δημοσιογράφους να φροντίζαμε καλύτερα "με τον ένα η με τον άλλο τρόπο" να προβάλουν οι ίδιοι -οι δημοσιογράφοι- επι τι ευκαιρία και μαζί με τα υπόλοιπα το πόσο ωραία για παράδειγμα θα περάσουν οι "Αλιαγες" και οι "Μπακοδημενες" στο Μεσολόγγι βιντεοσκοπώντας και προβάλλοντας τα φαγοπότια, τα αυγοτάραχα, τα clubing, τις βαρκάδες τους και οτιδήποτε άλλο εξυπηρετεί να βγει προς τα έξω για την πόλη;
Επαναλαμβάνουμε οτι οι δημοσιογράφοι παίζουν το παιχνίδι τους και εμείς μέσα απο το δικό τους θα πρέπει να παίξουμε το δικό μας.
Μήπως τελικά θα πρέπει να συμπεριφερθεί το Μεσολόγγι σαν Surfer και να αξιοποιήσει παράλληλα το συνοδό κύμα, το κύμα των δημοσιογράφων και να δημιουργήσει ενα κύμα έμμεσης διαφήμισης για τον τόπο;

Παρασκευή 19 Μαρτίου 2010

Γιορτές εξόδου, τι θέλουμε και τι δεν θέλουμε να δούμε

Συνεχίζουμε την ανάρτησή μας για τις Γιορτές εξόδου
Στην ιστορία λοιπόν του Μεσολογγίου έχουν επενδύσει όπως είπαμε στην προηγούμενη ανάρτηση 'φίλοι' και σύλλογοι εκτός όμως απο αυτούς έχουν 'κτίσει' στην ιστορία του Μεσολογγίου και κάποια ιδιωτικά κυρίως κέντρα αποκαλούμενα ως πολιτιστικά κέντρα, εκθεσιακοί χώροι κέντρα τέχνης κ.α. τα γνωστά σε όλους μας εν ολίγοις ιδιωτικά μουσεία. Και ενώ τα συγκεκριμένα μουσεία παραμένουν κλειστά τις περισσότερες μέρες του χρόνου, τα βλέπουμε καμιά δεκαριά μέρες πριν τις γιορτές εξόδου να ανοίγουν προκειμένου να φύγει απο μέσα ο αέρας της "κλεισούρας και της μπαουληλας" όλων των προηγούμενων ημερών για να φρεσκαριστούν με νέο καθαρό αέρα και τέλος πάντων να γίνουν οι απαραίτητες προετοιμασίες ώστε να φιλοξενηθεί κάποια νέα έκθεση που θα εγκαινιαστεί με εκθέματα για την περίοδο των γιορτών τις εξόδου. Υπενθυμίζουμε οτι είμαστε Υπέρ σε οτιδήποτε συμβάλει στην ανάπτυξη του Μεσολογγίου, δεν μας πειράζει οτι δεν πειράζει το Μεσολόγγι και είμαστε απέναντι και αντίθετοι σε ότι και σε όποιους εμποδίζουν την ανάπτυξή του. Πιστεύουμε λοιπόν ότι την περίοδο των Γιορτών εξόδου τα συγκεκριμένα μουσεία βελτιώνουν την εικόνα του Μεσολογγίου αυτό σημαίνει ότι στην χρονική περίοδο που αναφερόμαστε έχουμε περισσότερα μουσεία ανοιχτά άρα περισσότερα εκθέματα, μεγαλύτερη κίνηση, περισσότερα "φώτα" και διαφήμιση που σημαίνει περισσότερος ντόρος, χαιρετίζουμε λοιπόν την προσπάθειά τους και την πρωτοβουλία τους γιατί συμβάλουν στην καλύτερη εικόνα του Μεσολογγίου, ως εδώ όμως. Ταυτόχρονα διατηρούμε τις επιφυλάξεις μας απέναντι τους διότι: Όπως οι “σύλλογοι” έτσι και οι δημιουργοί ιδιωτικών μουσείων αγόρασαν αρχικά φτηνά, η μάλλον τσάμπα την ιστορία του Μεσολογγίου προχώρησαν σε κατασκευές ή επισκευές των εκθεσιακών χώρων τους -και μπράβο τους- και την περίοδο των Γιορτών εξόδου συνήθως εξαργυρώνουν την επένδυσή τους με τα γνωστά εγκαίνια και κατ' επέκταση χαιρετούρες, γελάκια, χτυπήματα στην πλάτη δημόσιες σχέσεις με επωνύμους και μη με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει, δηλαδή αύριο μεθαύριο τα μουσεία τους να μπορούν να λειτουργήσουν σαν ένα καλό σκαλοπάτι ώστε κάποιοι απο δαύτους να “πηδήξουν” στην πολιτική, είμαστε μαζί τους παρ' όλα αυτά αν με τις κινήσεις τους δεν ζημιώνουν το Μεσολόγγι πόσο μάλλον να έχει όφελος το ίδιο. Το πρόβλημα εντοπίζεται και είμαστε απέναντι σε όσους απο αυτούς προσπαθούν να ασχοληθούν έμμεσα με τα κοινά ως πολιτιστικοί παράγοντες, προκειμένου να εξυπηρετούν τα συμφέροντά τους εις βάρος της ανάπτυξης του Μεσολογγίου, με εργαλεία τους τις γνωστές φαμφαρολογιες που ακούμε κατά καιρούς περί ιερότητας της πόλεως και τα σχετικά, έχοντας οι ίδιοι λόγο χωρίς ουσιαστικό αντίλογο, μιας και προηγουμένως φρόντισαν να εξασφαλίσουν την ουδέτερη ιδεολογική και κομματική τους θέση ώστε να έχουν την ανοχή όλου του πολίτικου κόσμου είναι ψέμματα; Ελπίζουμε να κάνουμε λάθος και να υπερβάλουμε όμως πιστεύουμε γενικά οτι η "ψευτοκουλτούρα" και η λανθασμένη χρήση της ιστορίας δεν βελτιώνουν την εικόνα του Μεσολογγίου, αντίθετα το διατηρούν υποανάπτυκτο κάτι που το βλέπουμε.
Επειδή όμως αναφερθήκαμε στα μουσεία επί τι ευκαιρία να πούμε πως κατά την γνώμη μας δεν περιμένουμε ουσιαστική ανάπτυξη απο τα μουσεια του Μεσολογγίου σήμερα όπως έχουν, γιατί πολύ απλά η παγκόσμια ιστορία δεν ξεκινάει απο το 1826 μ.Χ.
Πρέπει να καταλάβουμε οτι ανάπτυξη στο Μεσολόγγι θα φέρει η κατασκευή και η ίδρυση ενός αρχαιολογικού μουσείου προβάλλοντας των αρχαιολογικό πλούτο της περιοχής μας και θα πρέπει με κάθε τρόπο να προσπαθήσουμε ώστε κάποια στιγμή να δημιουργηθεί και θεωρούμε οτι στην προσπάθεια αυτή η συμβολή των ιδιωτικών μουσείων της περιοχής θα είναι σημαντική, περισσότερα όμως για τα μουσεία θα πούμε σε άλλη ανάρτηση.

Ακόμη στις Γιορτές εξόδου δεν θα θέλαμε να δούμε κάποιους απο τους οργανωτικούς παράγοντες των εκδηλώσεων με κουστουμάκι, ταμπελακι στο πέτο handsfree να κρέμονται και γραβατουλα -που όταν φυσάει ο αέρας η γραβάτα σκαρφαλώνει στους ώμους- να κινούνται νευρικά πάνω κάτω στην οδό Θυσίας και καλά λόγου του όγκου των ευθυνών που τους αναλογούν και με μια έκδηλη προδιάθεση ότι χωρίς την παρουσία τους δεν θα πραγματοποιηθεί η παρέλαση. Χαριτολογώντας να πούμε οτι αυτή η υπερβολή μας θυμίζει κάποιους γραφικούς καβοδετες στα ακριτικά νησιά που νομίζουν οτι χωρίς τους ιδιους δεν πρόκειται να δέσει το καράβι ακόμα και αν ο καιρός έχει μπονάτσα -καλοκαιριά-. Υπενθυμίζουμε οτι θα γιορτάσουμε την 184η επέτειο και ότι η παρέλαση πραγματοποιείται εδώ και πάρα πολλά χρόνια, με αλλά και χωρίς την παρουσία μας, οπότε ουδείς αναντικατάστατος. Ο επαγγελματισμός όπως ξέρουμε αποτελείτε απο ψυχραιμία και τεχνογνωσία οτιδήποτε έξω απο αυτό είναι απλά ερασιτεχνισμός, που σημαίνει ότι θα θέλαμε φέτος να δούμε οργανωτές περισσότερο επαγγελματίες και φυσικά τους ευχόμαστε καλή επιτυχία.

Δεν θα θέλαμε επίσης φέτος να δούμε τους προσκεκλημένους πολίτικους να κλέβουν την παράσταση αλλά να τους δούμε περιορισμένους, άλλωστε τόσα χρόνια κατακλεβουν το δημόσιο, οπότε δεν θα θέλαμε να τους δούμε ξανά πρώτο τραπέζι πίστα και ο κοσμάκης να πληρώνει τα λουλουδοπανερα τους όπως λέει και ο Λαζοπουλος. Βεβαίως και θα τους τιμήσουμε ανάλογα με το αξίωμα που φέρει ο καθένας αλλά ως εκεί, οτιδήποτε περισσότερο στα πρόσωπά τους θα μπορούσε να αποτελείται ας πούμε απο γαλακτοκομικά προϊόντα -αυγά ντομάτες γιαούρτια- και ειλικρινά τέτοιου είδους υπερβολές δεν θα θέλαμε να τις δούμε αφενός γιατί τα αυγά και τα γιαούρτια κάποιοι τα έχουν ανάγκη άρα δεν είναι για πέταμα και αφετέρου θα πρέπει να παρουσιάσουμε την καλύτερη εικόνα προς τα έξω για το Μεσολόγγι και όχι να δυσφημίσουμε την πόλη. Δεν είναι όλοι οι πολίτικοι κλέφτες μπορεί να πει κάποιος σίγουρα μόνο που:
α) Η εξαίρεση δεν κάνει τον κανόνα
β) η σιωπή είναι πολλές φορές συνωμοσία και
γ) οι πολιτικοί δεν εκλέγονται μόνοι τους άρα όλοι έχουμε τις ευθύνες μας
Σε τοπικό επίπεδο και στην περίοδο οικονομικής κρίσης που διανύουμε μην περιμένουμε πολλά άλλωστε οτι ήταν να δώσουν οι πολιτικοί το δώσανε και το Μεσολόγγι δυστυχώς όλα αυτά τα χρόνια δεν εισέπραξε κάτι αξιόλογο απο όλους αυτούς όμως: Να υπενθυμίσουμε στην δημοτική αρχή και τους οργανωτικούς παράγοντες των εκδηλώσεων ότι εδώ και κάμποσα χρόνια έχει γίνει ανασχηματισμός των εξουσιών έτσι η τετάρτη εξουσία έχει γίνει πλέον πρώτη ανεπίσημα μεν αλλά ουσιαστικά. Αν λοιπόν θέλουμε να τα έχουμε καλά με την εξουσία και να δούμε επιτελούς κάποιου είδους ανάπτυξη στο Μεσολόγγι προτείνουμε τα καλύτερα δωμάτια και οι σουίτες να δωθουν στους δημοσιογράφους με ότι αυτό συνεπάγεται, διότι οι δημοσιογράφοι έχουν τον τρόπο να διαφημίσουν το Μεσολόγγι και αυτό σημαίνει ανάπτυξη για την περιοχή. Με σωστές κινήσεις φιλοξενίας απέναντί τους μπορεί το μονόστηλο των Γιορτών εξόδου π.χ. μιας αθηναϊκής εφημερίδας να γίνει μισοσελιδο όπως ακόμη τα τηλεοπτικά αποσπάσματα μπορούν να γίνουν αφιερώματα και αυτό σημαίνει για το Μεσολόγγι ότι αργότερα ίσως δούμε περισσότερους περαστικούς και επισκέπτες στην πόλη άρα μεγαλύτερη κίνηση (εστιατόρια παραδοσιακά προϊόντα κ.λ.π.) δηλαδή αύξηση της τοπικής οικονομίας άρα το Μεσολόγγι κάτι παραπάνω μπορεί να κερδίσει.

Ακόμα θα θέλαμε φέτος να δούμε τον κύριο Δήμαρχο σε ρόλο πρωταγωνιστή και όχι σε ρόλο “οικοδέσποινας” για να μην πούμε “καμαριέρας” και για να μην παρεξηγηθούμε δεν αναφερόμαστε στην προσωπικότητα του δημάρχου αλλά στο αξίωμά του, σήμερα έτυχε να είναι αυτός άλλος ήταν χθες, μεθαύριο θα είναι κάποιος άλλος. Η οργάνωση των εκδηλώσεων και το που θα μείνει ο καθένας απο τους καλεσμένους πιστεύουμε οτι είναι αρμοδιότητες των οργανωτικών παραγόντων άντε μέχρι το επίπεδο των αντιδημάρχων και όχι του δημάρχου, ο δήμαρχος θα πρέπει να πρωταγωνιστήσει στην κυριολεξία και να παίξει τον ρόλο του. Το Μεσολόγγι είναι απο τις μοναδικές προνομιούχες περιοχές όπως η Ύδρα, τα Ιωάννινα, η Θεσσαλονίκη, κ.α. που κάθε χρόνο γίνεται για ένα διήμερο περίπου το κέντρο της Ελλάδας, όπως επίσης στο κορύφωμα των εκδηλώσεων παρευρίσκονται εκπρόσωποι της Προεδρίας της Δημοκρατίας, της κυβερνήσεως, της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αρχηγοί κομμάτων, εκπρόσωποι της αρχιεπισκοπής, πρεσβευτές, κ.α. Ο δήμαρχος έχει ενα ισχυρό όπλο τον λόγο του το Σάββατο βράδυ του Λάζαρου, ο οποίος λόγος όλα αυτά τα χρόνια μένει ανεκμετάλλευτος και περιορίζεται περισσότερο στο τι έγινε το 1826. Ο δήμαρχος που πραγματικά ενδιαφέρεται για την πόλη το Μεσολογγίου πιστεύουμε οτι θα πρέπει η θα έπρεπε να κινηθεί διπλωματικά πολύ πριν τις εκδηλώσεις και σε αόριστο χρόνο να ζητούσε δηλαδή απο τις κυβερνήσεις ανεξαρτήτων χρωμάτων λογικά αιτήματα ανάπτυξης του Μεσολογγίου και αν οι απαντήσεις των κυβερνήσεων ήταν αρνητικές το βράδυ του Σαββάτου ο λόγος του να επικεντρωνόταν στα αδύνατα σημεία των εκάστοτε κυβερνήσεων και όλα αυτά βεβαία σε συνεργασία με τους "φίλους" μας δημοσιογράφους τους “ταϊσμένους” η καλύτερα τους εκάστοτε "ταϊσμένους" δημοσιογράφους της αντιπολίτευσης, ώστε ο λόγος του δημάρχου να "παίζει" περισσότερα λεπτά στις ειδήσεις των μεγάλων καναλιών και γιατί όχι να γινόταν και μια σχετική εκπομπή με το "αζημίωτο". Για παράδειγμα πέρυσι ο λόγος του δημάρχου σύμφωνα με τα παραπάνω θα έπρεπε να είχε επικεντρωθεί στις "κουμπαριές", στα "ομόλογα" κ.λ.π. ενώ φέτος με την ίδια λογική στα "κλεψιμαίικα" στην "siemens", στην κρίση και τέλος πάντων κάθε φορά σε οτι πονάει την εξουσία. Έτσι όταν του χρόνου ο εκάστοτε δήμαρχος θα ζητούσε απο την πολιτεία το ελάχιστο για το Μεσολόγγι προκείμενου να αποφευχθούν οι "τριβές" πιστεύουμε οτι ισως θα το λάμβανε πολύ ευκολότερα απο τις προηγούμενες φόρες ιδίως όταν οι Γιορτές εξόδου συμπέσουν σε προεκλογική περίοδο, άρα ο δήμαρχος μας, αποκτά ρόλο και "από κλητήρας γίνεται δήμαρχος". Και αν όσα λέμε τα βρίσκετε υπερβολικά ρωτάμε: Αν γινόταν αντιστοίχου επιπέδου γιορτές στο πολυμήχανο Αγρίνιο, οι τοπικοί παράγοντες εκεί θα αξιοποιούσαν πιστεύετε την παρουσία των προσκεκλημένων προς όφελος του Αγρινίου η όχι και πια θα ήταν η εικόνα της πόλης του Αγρινίου ίσως σήμερα;
Τελειώνοντας (εμείς και η Πετρούλα...) θα θέλαμε να σημειώσουμε ότι στις αναρτήσεις μας δεν προσπαθούμε να βγάλουμε κομπεξ και κακία άλλα εκφράζουμε τις απόψεις και τις προτάσεις μας και επίσης γνωρίζουμε οτι “έξω απο το χορό πολλά τραγούδια ξέρουμε”, γι' αυτό λοιπόν ευχόμαστε σε όσες και όσους λάβουν μέρος στις Γιορτές εξόδου ΚΑΛΗ ΕΠΥΤΥΧΙΑ
Χρονιά πολλά και Ευλογημένα.
,
Και πριν να κλείσουμε πάμε στα άσχετα:
Πρώτο άσχετο: Ακούσαμε οτι υπήρξαν διαφωνίες μεταξύ του δημοτικού συμβουλίου και του εμπορικού συλλόγου Μεσολογγίου για την πεζοδρόμηση της οδού Σπ. Μουστακλη, το μάθαμε όμως απο διαφορετικές “γραφίδες” χωρίς να καταλάβουμε πραγματικά τι ακριβώς συνέβη. Θα θέλαμε να μάθουμε ο εμπορικός σύλλογος ο οποίος αποτελείτε από νέα -ηλικιακά- μέλη (και αυτό είναι καλό), αν έχει κάποιο site και ποια η ονομασία του για να πληροφορηθούμε κατ' ιδίαν τις προτάσεις του και κατ επέκταση το γεγονός; Διότι προσπαθήσαμε να βρούμε το site του Ε.Σ. Μεσολογγίου και δεν τα καταφέραμε, αν όμως δεν υπάρχει επιτρέπετε ο σύλλογος το 2010 να μένει στην εποχή του μπακαλοχαρου ενώ τα μέλη του απο την άλλη να έχουν προσωπικά προφίλ στο Facebook; Δεν θέλουμε να κάνουμε τους έξυπνους αλλά θα θέλαμε γιατί όχι και ο Ε Σ Μεσολογγίου να έχει το δικό του site και προτείνουμε να επισκεφτείτε τα sites των εμπορικών συλλόγων Βόλου, Λάρισας, Πατρών, Κοζάνης! και ευχόμαστε ο ε.σ. Μεσολογγιου να δραστηριοποιηθει αναλόγως.
Δεύτερο άσχετο: Να εκφράσουμε απο την πλευρά μας τα συγχαρητήρια στην δημοτική αρχή για την τοποθέτηση των μπαρών, όσο για τις καταστροφές μερικών μπαρών που είδαμε είναι αρχή ακόμη μέχρι να το χωνέψουν κάποιοι, όπως και να έχει στηρίζουμε την συγκεκριμένη προσπάθεια της δημοτικής αρχής και της προτείνουμε να μην πτοείτε και χαριτολογώντας θα λέγαμε στα δύσκολα να “κάτσει κάτω απο την μπάρα”

Κυριακή 7 Μαρτίου 2010

Γιορτές εξόδου, ιστορία και 'ιστοριο-κάπηλοι'







Καλλιώναι μίας ώρας ελεύθερη ζωή,
παρά σαράντα χρόνοι,
σκλαβιά και φυλακή.
Ρήγας Φεραίος-Βελεστινλής


Ο πλούσιος έχει τα φλωριά, έχει ο φτωχός τα γλέντια.
Άλλοι παινάνε τον πασά και άλλοι το βεζίρη,
μα ‘γω παινάω το σπαθί το τουρκοματωμένο,
το 'χει καμάρι η λεβεντιά, κι ο κλέφτης περηφάνεια…
Κλέφτικο τραγούδι




...φέρε μου το βαριό σπαθί και τ΄ αλαφρό τουφέκι,
να πεταχτώ σαν το πουλί ψηλά στα κορφοβούνια,
να πάρω δίπλα τα βουνά, να περπατήσω λόγγους,
να βρω λημέρια των Κλεφτών, γιατάκια καπετάνιων
να πάω να βρω τον Μάνταλο, να σμίξω τον Μποστέκη,
που πολεμούν με την Τουρκιά, και με τους Αρβανίτες
να μπω με δαύτους σύντροφος στα Τούρκικα κεφάλια
με μια σπαθιά να κόφτω τρεις, με το τουφέκι πέντε,
και με το γιαταγάνι μου, σαράντα και πενήντα»
Κλέφτικο τραγούδι


το Μεσολογγι σκέλεθρο
γυμνό,ξεσαρκωμένο
δεν παραδίδει τ' άρματα
δεν γέρνει το κεφάλι
κρατεί για νεκροθάφτη του
τον Χρήστο τον Καψάλη....
Αριστοτέλης Βαλαωρίτης


Και ποιος δεν έχει αισθανθεί υπερήφανος με τα παραπάνω ποιητικά αποσπάσματα; Διατηρώντας όμως ουδέτερη θέση χωρίς εθνικούς και πατριωτικούς συναισθηματισμούς θα σας παρουσιάσουμε απο διαφορετικές πλευρές ερμηνείες και μεταφράσεις των παραπάνω στίχων που έχουμε ακούσει κατά καιρούς.
Πρώτη ερμηνεία: Στους στίχους των ποιημάτων φαίνεται ο πόθος των Ελλήνων για την απελευθέρωση της σκλαβωμένης πατρίδας μας μετά απο πολλά χρόνια τουρκοκρατίας. Οι ήρωες μας οι Αρματολοί και Κλέφτες με θάρρος και λεβεντιά πολέμησαν εναντίον των τουρκων που επι 400 χρόνια είχαν σκλαβωμένη την Ελλάδα μας. Αποκορύφωμα της επανάστασης ήταν η Ηρωική αντίσταση του Μεσολογγίου όπου οι ένδοξοι προγονοί μας όπως λέει και και το ποίημα πολέμησαν χωρίς να παραδώσουν τα άρματα μέχρι το τέλος πραγματοποιώντας την ηρωική και ιστορική έξοδο του Μεσολογγίου
Δεύτερη ερμηνεία: (Την οποία ΔΕΝ υιοθετούμε) Οι παραπάνω στίχοι είναι αποσπάσματα ποιημάτων που σαν σκοπό είχαν την κατάλυση της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, διακρίνουμε χαρακτηριστικά σ' αυτούς τους στίχους την εκδήλωση ενόπλων τρομοκρατικών επιθέσεων απο τρομοκράτες της τότε εποχής οργανωμένους σε συμμορίες πολεμώντας στρεφόμενοι εναντίων του επισήμου Οθωμανικού στρατού και διαταράσσοντας την καθημερινότητα της Οθωμανικής αυτοκρατορίας. Η επικινδυνότητα και η αποφασιστικότητα αυτών των ατόμων φαίνεται ξεκάθαρα στο Μεσολόγγι όπου αντιστάθηκαν μέχρι θανάτου.
Και θα ρωτήσει κάποιος, Για ποια Οθωμανική αυτοκρατορία λέτε τότε τουρκοκρατία είχαμε
Για να λάβει την εξής απάντηση, Η Οθωμανική αυτοκρατορία δεν αριθμούσε την εποχή εκείνη ούτε 5 ούτε 10 έτη, αλλά είχε 400 χρόνια παρουσία ,Για παράδειγμα σήμερα το Ισραήλ έχει καταλάβει παλαιστινιακό έδαφος τα τελευταία 60 περίπου χρόνια και έχει αναγνωριστεί σαν επίσημο κράτος απο την παγκόσμια κοινότητα, το ίδιο και η σημερινή Τουρκία έχει καταλάβει Κυπριακό έδαφος τα τελευταία 40 χρόνια πάλι με την ανοχή της παγκόσμιας κοινότητας και δεν αναγνωρίζετε την Οθωμανική αυτοκρατορία τετρακοσίων ετών ως επίσημη αυτοκρατορία;
Θα βγήκατε απο τα ρούχα σας να υποθέσουμε με αυτά που γράφουμε αλλά είναι απόψεις που καλλιεργούνται και κυκλοφορούν απέναντι στην Τουρκιά, Για να έρθει και να προστεθεί το κερασάκι στο τέλος ως εξής: Το οτι αναγνωρίζεται έμμεσος ακόμη και σήμερα η Οθωμανική αυτοκρατορία επίσημα απο το Ελληνικό κράτος αποδεικνύεται όταν σε διάφορες αντιδικίες παρουσιάζονται ως τίτλοι ιδιοκτησίας φιρμάνια του σουλτάνου τα οποία λαμβάνονται σε κάποιες περιπτώσεις υπόψιν απο το Ελληνικό κράτος. Μπράβο μας.
http://www.apogevmatini.gr/?p=39865
http://www.newsblog.gr/?p=6936
Τρίτη ερμηνεία: Η άποψή μας, θεωρούμε κατά την ταπεινή μας γνώμη οτι η αλήθεια είναι κάπου στην μέση μεταξύ των δυο ερμηνειών, δηλαδή αυτοί που είχαν επαναστατήσει εκείνη την εποχή δεν ήταν “ταϊσμένοι”, δεν είχαν πάει π.χ. Στα Καλάβρυτα η στη Τρίπολη και αποφάσισαν στις χασαποταβέρνες όλοι μαζί λέγοντας, Δεν ξεκινάμε μια επανάσταση μιας και είμαστε εδώ πάνω για να ελευθερώσουμε την Ελλάδα; Βεβαίως και έγινε η επανάσταση για εθνικούς λόγους αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η πλειοψηφία των επαναστατών Ελλήνων ηρώων μας είχαν φτάσει προ πολλού στην εξαθλίωση γι αυτό άλλωστε πήραν τα βουνά γι αυτό έγιναν αρματολοί και κλέφτες γιατί το “πράγμα” δεν πήγαινε άλλο, άρα ο αγώνας εκτός από εθνικός ήταν και ταξικός κάτι που δεν το διδαχτήκαμε και έχει περάσει στα “ψιλά” για ευνόητους λόγους. Και επειδή η επανάσταση πέτυχε και δημιουργήθηκε ανεξάρτητο Ελληνικό κράτος των Ελλήνων μέχρι σήμερα οι επαναστάτες εκείνης της εποχής έγιναν οι ήρωες μας και τους λιβανίζουμε, ενώ τότε τι ήταν οι επαναστάτες για τους νοικοκυραίους εκείνης της εποχής άραγε; Ήταν οι προβληματικοί οι περιθωριακοί οι κλέφτες που έκλεβαν και δημιουργούσαν συνεχώς προβλήματα και έπαιρναν τα βουνά με την κακή έννοια και όταν στην συνέχεια άλλαξαν τα “πράγματα” και η επανάσταση πέτυχε έγιναν οι κλέφτες με την καλή έννοια και μπόλικο λιβάνισμα.

Ο πλούσιος έχει τα φλωριά, έχει ο φτωχός τα γλέντια.
Άλλοι παινάνε τον πασά και άλλοι το βεζίρη,
μα ‘γω παινάω το σπαθί το τουρκοματωμένο,
το 'χει καμάρι η λεβεντιά, κι ο κλέφτης περηφάνεια…

Και ερχόμαστε στην πολιορκία του Μεσολογγίου, πραγματικά προσπαθούμε να φανταστούμε τι συνέβη τότε. Τότε οι ήρωες του πολιορκημένου Μεσολογγίου δηλαδή μια χούφτα ανθρώπων αντιστάθηκαν και πολέμησαν εναντίων του μισού σχεδόν επίσημου στρατού τις αχανούς Οθωμανικής αυτοκρατορίας, μπορείτε να το διανοηθειτε πραγματικά; Πολέμησαν με θάρρος και ανδρεία χωρίς ουσιαστικά να περιμένουν μετά τις μάχες κάτι χειροπιαστό ο καθένας ξεχωριστά για τον εαυτό του. Μιλάμε για τρόπο σκέψης γεωμετρικά άκρως αντίθετο με την σημερινή νοοτροπία που θα έλεγε ο καθένας μας: Και γιατί να βγάλω εγώ το φίδι απο την τρύπα; Η τότε Οθωμανική εξουσία πίεσε τους πρόγονούς μας τους εξαθλίωσε και αυτοί αντιστάθηκαν πάλεψαν και πολέμησαν μέχρι το τέλος με την κυριολεξία των λέξεων.
Για να 'ρθουμε όμως στο σήμερα, μήπως σήμερα δεν βλέπουμε φαινόμενα καταπίεσης των λαών και των ανθρώπων σε διάφορα μέρη της γης απο την παγκόσμια εξουσία της παγκοσμιοποίησης; Χαρακτηριστικά σας αναφέρουμε την κατοχή παλαιστινιακών εδαφών απο το Ισραήλ και την εξαθλίωση του παλαιστινιακού λαού, τον πόλεμο εναντίον των αραβικών κρατών με αποκορύφωμα τον πόλεμο του κόλπου η μάλλον τους πολέμους του κόλπου.
Και η πρώτη ερμηνεία για όσους αντιστέκονται ανά τον κόσμο υπερασπιζόμενοι την ελευθεριά τους χαρακτηρίζονται με λέξεις οπως συνάνθρωποι, ήρωες, αντίσταση.
Ενώ η δεύτερη ερμηνεία πάλι για τους ιδίους ανθρώπους συνοδεύεται απο γνωστά “κοσμητικά” όπως τρομοκρατικές επιθέσεις αυτοκτονίας κλπ
Και όλοι εμείς οι νοικοκυραίοι πια θέση δεχόμαστε; Φυσικά την δεύτερη άλλωστε μέλος του ΝΑΤΟ είμαστε.
Σήμερα στην χώρα μας αλλά και σε άλλα πολιτισμένα κράτη κάποιοι “σημερινοί σουλτάνοι” κρυμμένοι πίσω απο πολιτικά άσυλα με δημοκρατικό προφίλ κατασπαταλούν το δημόσιο χρήμα τον εθνικό μας πλούτο σε βαθμό κακουργήματος, θέτουν σε κίνδυνο την εθνική μας κυριαρχία και τα ατομικά μας δικαιώματα. Όσοι λοιπόν τολμούν και αντιστέκονται σε αυτούς και σε αυτές τις πολιτικές ποιες ερμηνείες τους δίνονται στις αντιστάσεις τους και πως ονομάζονται;
Την πρώτη ερμηνεία δεν την έχουμε ακούσει ακόμη γιατί πιστεύουμε οτι αποτελούν απαγορευμένες λέξεις.
Την δεύτερη ερμηνεία την γνωρίζουμε όλοι ονομάζονται τρομοκράτες αλήτες αναρχικοί κλπ.
Και εμείς ποια ερμηνεία δεχόμαστε; Την δεύτερη φυσικά τελικά ρόδα είναι και γυρίζει και για να μην παρεξηγηθούμε δηλώνουμε οτι: ΔΕΝ είμαστε κομμουνιστές ούτε άκρο αριστεροί όμως δηλώνουμε επίσης οτι ΔΕΝ φοράμε παρωπίδες και οτι δεχόμαστε αλήθειες απο όποιον χώρο και αν προέρχονται.
Και ερχόμαστε στο σημερινό Μεσολόγγι που σαν παρακαταθήκη έχει την μεγάλη ιστορία των ηρώων του. Κάποιοι λοιπόν συμπολίτες μας αυτή την ιστορία δεν την άφησαν να πάει χαμένη, δημιούργησαν διαφόρους συλλόγους στο Μεσολόγγι με κάτι επωνυμίες στηριζόμενες στην ιστορία του όπως -αν δεν κάνουμε λάθος- σύλλογος ηρώων....., φίλοι των προγόνων...., φίλοι το 'να.... , φίλοι τ' άλλο......
Αποτέλεσμα να παρουσιάζονται οι κύριοι και οι κυρίες αυτών των συλλόγων με την θεσμική τους ιδιότητα ως πρόεδροι αντιπρόεδροι, μελή κλπ σε εκδηλώσεις συναντήσεις συνεστίασης και άλλου είδους εκδηλώσεις κάνοντας δημόσιες σχέσεις, δηλαδή με απλά λόγια “όπου γάμος και χαρά η Βασιλω πρώτη”. Και βλέπουμε όλους αυτούς τους “προικοθήρες” στις γιορτές εξόδου να “παρελάσουν” κουστουμαρισμενοι έχοντας εξασφαλίσει το γνωστό ταμπελακι κρεμασμένο στο πέτο που τους δίνει ελεύθερη πρόσβαση παντού, όπως επίσης να παρευρίσκονται στις μπροστινές θέσεις των εκδηλώσεων με την θεσμικό τους ρόλο ως μέλη συλλόγων. Δεν ζηλεύουμε - τι άλλωστε να ζηλέψουμε- ούτε βγάζουμε κακία, που όμως εντοπίζετε το πρόβλημα με όλους αυτούς τους τύπους; Αυτοί οι τύποι έρχονται σε επαφή με τις γνωστες χαιρετούρες, με προσωπικοτητες της εξουσίας στο όνομα των προγόνων ηρώων μας οι οποίοι πολέμησαν την εξουσία, το καταλαβαίνετε; Άντε να το καταπιουμε να το παραβλέψουμε και να πούμε οτι το προσπερνάμε διότι ενδεχομένως μέσα απο τους συλλόγους τους ερχόμενοι σε επαφές με πολιτικά και επίσημα πρόσωπα πιθανόν να υπερασπίζονται τα συμφέροντα της πόλης και να δουλεύουν άτυπα υπέρ του Μεσολογγίου. Δυστυχώς όμως με τους συλλόγους τους εξασφαλίζουν μόνο και μόνο την προσωπική τους προβολή προς τα έξω τραπεζώματα, γελάκια, κορδώματα, χαιρετούρες και κατόπιν εορτής “ανοιχτές της πόρτες των Αθηνών” για τα προσωπικά τους και ατομικά τους συμφέροντα. Απόδειξη όλων αυτών που λέμε είναι οτι κάποτε παραλάβαμε ένα Μεσολόγγι πρωτεύουσα της Ελλάδας για λίγο βέβαια εν συνεχεία πρωτεύουσα του νομού κυριολεκτικά και το κατάντησαν κωμόπολη, η οποία κωμόπολη διατηρεί την ονομασία της πρωτεύουσας ως τίτλο ακόμα λόγο της ιστορίας του Μεσολογγίου, δηλαδή ακόμα και σήμερα μας ξελασπώνουν οι προγονοί μας, είναι ψέμματα;
Που είναι το έργο αυτών των συλλόγων σε επίπεδο ανάπτυξης της περιοχής;
Και αν πραγματικά αισθάνονται απόγονοι επαναστάτες γιατί δέχονται τις αδελφοποιήσεις μόνο με ευρωπαϊκές πόλεις, άλλες πόλεις μαχομενες δεν υπάρχουν στον κόσμο; Ποια είναι για παράδειγμα η συμπαράσταση και η αλληλεγγύη τους στην Γάζα στην Ραμαλα στην Καμπούλ στην Βαγδάτη;
Δεν τελειώσαμε η συνεχεία στην επόμενη ανάρτηση.....

Και κάτι ακόμη άσχετο αλλά επίκαιρο, ακούσαμε ότι η δημοτική αρχή αποφάσισε την πεζοδρόμηση της οδού Σ. Μουστακλη οδός ήδη πεζοδρομημένος. Ξαναρωτάμε δεν θα έπρεπε να πεζοδρομηθούν κεντρική δρόμοι του Μεσολογγίου που δεν έχουν καν πεζοδρομία και έπειτα να ξανα πεζοδρομηθούν οι πεζοδρομημένοι ήδη δρόμοι; Ελπίζαμε οτι κάναμε λάθος στις αναρτήσεις Τα περιΕργα Α' και τα περιΕργα Β' αλλά τελικά δυστυχώς μάλλον επιβεβαιωνόμαστε.