παν δηλαδή όλοι
Και το γύρο δηλαδή κύκλος δηλαδή συμμετοχή
Πανηγύρι λοιπόν σημαίνει ότι συμμετέχουν ΟΛΟΙ άρα ΠΑΝΗΓΥΡΙ = ΛΑΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ, άλλωστε μας το λέει ο Διονύσης Σαββόπουλος στα τραγούδια του «να μας έχει ο Θεός γερούς πάντα να ανταμώνουμε και να ξεφαντώνουμε με χορούς ΚΥΚΛΩΤΙΚΟΥΣ»
-Υπάρχει λοιπόν λαϊκή συμμετοχή στο “πανηγύρι” του Αι Συμιου;
-Ή αν θέλει κάποιος μπορεί να συμμετέχει;
Αν επιθυμεί κάποιος να πάρει ενεργά μέρος στο “πανηγύρι” θα συμμετέχει ή ως καβαλάρης η ως αρματωμένος σε κάποια από της παρέες
Και αν ως καβαλάρης δεν μπορεί να ανταποκριθεί είτε γιατί δεν έχει η δεν βρίσκει άλογο ή γιατί δεν τα καταφέρνει στην ιππασία τότε,
-Μπορεί ως αρματωμένος να λάβει μέρος;
-Ή πια είναι η βασική προϋπόθεση για να συμμετέχει κάποιας ενδιαφερόμενος σε κάποια παρέα αρματωμένων και πως άραγε θα γίνει αποδεκτός από τα υπόλοιπα μελή της παρέας;
Βασική προϋπόθεση κατά την γνώμη μας δεν είναι ούτε να φέρει άρματα και την παραδοσιακή στολή ο ενδιαφερόμενος αλλά ούτε το κυριότερο να μπορεί να ανταποκριθεί οικονομικά όπως οι υπόλοιποι αρματωμένοι και μπράβο τους
Έως και πριν λίγα χρόνια για να έπαιρνε μέρος κάποιος στο “πανηγύρι” ως αρματωμένος και να γινόταν αποδεκτό μέλος της παρέας δηλαδή του ΚΥΚΛΟΥ θα έπρεπε να είναι πρωτίστως Μεσολογγίτης και μάλιστα γνησιότατος σαν να λέμε πάππου προς πάππου, μόνο πιστοποιητικό γενέσεως δεν ζητούσαν κάποτε και φυσικά αν δεν ήταν Μεσολογγίτης –με της δίκες τους προδιαγραφές- αντιμετωπιζόταν συνήθως ως “βλάχους” δηλαδή ως κατώτερο είδος ανθρώπου και απορρίπτονταν με απαξίωση λες και άνηκε σε κάποια κατώτερη φυλή
Έτσι λοιπόν κάποιοι από τους αρματωμένους –και όχι όλοι- από την μια πλευρά απόρριπταν τους “βλάχους” –δηλαδή τους κατοίκους γύρο από το Μεσολόγγι- και από την άλλη ήθελαν τα απορρίμματα –δηλαδή οι “βλάχοι”- να στήνονται στην άκρη του δρόμου μαζί με τις οικογένειες τους τις ημέρες του “πανηγυριού” για να “καμαρώσουν” αρματωμένους και καβαλαραιους παρελαζοντας να πηγαίνουν ή να έρχονται από τον Αι Συμιο και ταυτόχρονα πολλοί από τους αρματωμένους προσπαθούσαν τότε να επιδείξουν με τον τρόπο τους την ανωτερότητα και το ΕΓΩ τους με την διαδικασία της απορρίψεως κάποιων συντοπιτων τους
Είναι ψέματα;
Και δεν το λέμε μόνο εμείς αναφέρεται και στο site του Αι Συμιου διαβάζουμε λοιπόν ότι “είναι το πανηγύρι των αρματωμένων μια μεγάλη γιορτή στην οποία συμμετέχει όλος ο κόσμος πλάι στις παρέες των αρματωμένων και των καβαλαραιων”
http://www.aisimios.gr/main/?page_id=43
Ξέρουμε ότι είναι διαφορετικό το νόημα της συγκεκριμένης παραγράφου του site όπως επίσης γνωρίζουμε ότι ο κόσμος συμμετέχει με χορούς και με τραγούδια στον προαύλιο χώρο του μοναστηρίου, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πίσω από τα συγκεκριμένα λόγια δεν κρύβονται τα όσα αναφέραμε πιο πάνω, άλλωστε είναι κοινό μυστικό στο Μεσολόγγι τα όσα λέμε περί εγωιστικής προδιάθεσης
Είναι ένας από τους λογούς που απαξιούσανε το “πανηγύρι” οι ίδιοι από μέσα και φυσικά έφαγαν τα μούρα τους, ευτυχώς σήμερα κάποιοι από τους αρματωμένους κυρίως τα νέα παιδιά το κατάλαβαν και έβαλαν νερό στο κρασί τους όμως πιστεύουμε ότι υπάρχει ακόμη η νοοτροπία το ΕΓΩ και της ανωτερότητας σε λανθάνουσα μορφή
Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι:
Αν σε ένα πανηγύρι δεν υπάρχει λαϊκή ενεργή συμμετοχή δεν μπορεί το ίδιο να υφίσταται ως πανηγύρι και μην ξεχνάμε ότι στα πανηγύρια προβάλλεται το ΕΜΕΙΣ και απορρίπτεται το ΕΓΩ
Συμπεραίνουμε ακόμη ότι:
Στο “πανηγύρι” του Αι Συμιου όλα αυτά τα χρόνια δυστυχώς επικρατούσε λανθασμένα όπως εξηγήσαμε παραπάνω το ΕΓΩ και η εξέλιξη του ήταν συντεχνιακή και όχι λαϊκή, εξελίχθηκε ως club ως prive ή ως ghetto
Άρα την συγκεκριμένη εκδήλωση δεν μπορούμε να την χαρακτηρίσουμε ως “πανηγύρι” με την σημασία της λέξεως αλλά ως ένα ghetto
Τo ghetto του Αι Σημιου
Επίσης πριν σκεφτείτε οτιδήποτε θέλουμε να τονίσουμε ότι δεν προσπαθούμε να βγάλουμε ούτε κάποιο κόμπλεξ απέναντι στους άλλους αντιθέτως σκοπός μας είναι να αναφέρουμε τα κακώς κείμενα όπως και κάνουμε και να τα αναδείξουμε ώστε ο καθένας με τον τρόπο του να απομονώσει ότι άσχημο συμβαίνει στον Αι Συμιο ώστε το “πανηγύρι” να αποκτήσει τον πραγματικό του ρόλο και να συμβάλει και αυτό με τον τρόπο του στην ανάπτυξη του τόπου
Μας προσβάλει ακόμη:
Κάποιοι από τους καβαλαραιους είτε επειδή είναι χαμηλού μορφωτικού επιπέδου –και πιστεύουμε να καταλαβαίνετε οι περισσότεροι τι εννοούμε- είτε επειδή είναι ανεγκέφαλοι είτε ……μακακες, εκτός από το ότι κινούνται και τρέχουν επικίνδυνα πάνω κάτω με το άλογο τους στους στενούς δρόμους, αυτό που μας προσβάλει ιδιαιτέρως είναι ότι βασανίζουν και μαστιγώνουν στα καλά καθούμενα χωρίς λόγο και αιτία το άλογο τους ή μάλλον για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι αυτό γίνεται συνήθως όταν οι ίδιοι δουν κάποιο κοριτσόπουλο που τους γυαλίσει, έτσι νομίζουν ότι αν βασανίσουν το άλογο τους γίνονται μάγκες και εντυπωσιάζουν τους άλλους η μάλλον τις άλλες
Ή μήπως δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο;
Ειλικρινά δεν καταλαβαίνουμε με πιο δικαίωμα βασανίζει κάποιος ένα ζώο χωρίς να τον πειράξει;
Αποτελεί η όχι ποινικό αδίκημα;
Και δεν βασανίζεται οποιαδήποτε ζώο αλλά το άλογο και αυτό γίνεται μπροστά σε Αη Συμιωτες καβαλαραιους οι οποίοι φημίζονται για την αγάπη και την φροντίδα τους στα άλογα
Μήπως και στην συγκεκριμένη περίπτωση συμπεριφέρονται οι καβαλαραιοι ως ΕΓΩ και όχι ως ΕΜΕΙΣ μήπως δεν νοιάζονται όσο θα έπρεπε για το τι γίνεται γύρο τους επιβεβαιώνοντας τα όσα αρχικά είπαμε;
Επίσης μας απωθεί και είμαστε εναντίον στην χρήση ινδικής κάνναβης
Είναι κοινό μυστικό ότι στο Αι Συμιωτικο “πανηγύρι” καπνίζεται άφθονο «μαύρο» και φυσικά όχι από όλους, αλλά καπνίζεται για να μην πούμε ότι το πανηγύρι γίνεται κάτω από τα ντουμάνια χασισιού
Και ρωτάμε: Αν απαγορευτεί η χρήση χασισιού στο “πανηγύρι” η συμμετοχή των ενεργών μελών του θα είναι η ίδια όπως την ξέρουμε σήμερα ή θα μειωθεί και θα θεωρηθεί για κάποιους το “πανηγύρι” ως ξενέρωτο;
Και αν κάποιος πει «εντάξει και τι έγινε τι πειράζει το χασισακι;»
Απαντούμε μήπως έχει αποποινικοποιηθεί το χασίς ή επιτρέπετε η χρήση του ελεύθερα και δεν το ξέρουμε η όχι;
Κάποιοι λένε ότι το χασίς είναι ο προθάλαμος των σκληρών ναρκωτικών ενώ κάποιοι άλλοι δεν το δέχονται, ρωτάμε λοιπόν:
Αν η συμμετοχή κάποιου παιδιού και όχι περισσοτέρων αναφερόμαστε σε ένα μόνο κρούσμα, η συμμετοχή του λοιπόν στο “πανηγύρι” αποτελέσει μέσα από την χρήση χασισιού τον προθάλαμο για την χρήση αργότερα σκληρών ναρκωτικών και την εξέλιξη του παιδιού σε τοξικομανή, πόσο υπερήφανους μπορεί να κάνει όσους αποδέχονται με χαλαρότητα την χρήση χασισιού στο “πανηγύρι”;
Πόσο σοβαροί και πόσο υπεύθυνοι μπορούν να αισθάνονται οι Αη Συμιωτες;
Και αν η απάντηση είναι ότι ο καθένας είναι υπεύθυνος για τον εαυτό του μήπως επιβεβαιώνεται η αρχική μας τοποθέτηση του ΕΓΩ και του ΕΜΕΙΣ;
Και φτάσαμε στους καπεταναίους
Τα όσα αναφέραμε μέχρι εδώ πιστεύουμε ότι είναι προβλήματα που θα έπρεπε να απασχολούν τα ηγετικά και προεδρικά στελέχη του συλλόγου Αη Συμιος δηλαδή κυρίως τους καπεταναίους κάτι που δεν συμβαίνει κατά την γνώμη μας, πιο συγκεκριμένα:
Ο καπετάνιος ενός κρουαζιερόπλοιου δεν διασκεδάζει στην κρουαζιέρα ούτε συμπεριφέρεται ως ανέμελος επιβάτης αλλά κρατά υπεύθυνη και καπεταναιικη στάση ενώ βρίσκεται σε ένα διαρκές άγχος προκειμένου στο πλοίο του να μην υπάρξουν προβλήματα και το ταξίδι να διεξήχθη όσο πιο τέλεια γίνεται. Αν ο καπετάνιος το ρίξει στην διασκέδαση και στην παρακολουθήσει ποδοσφαίρου τότε έχουμε συνήθως φαινόμενα Σαμινα κάτι που το απευχόμαστε και παρακαλούμε ο Θεός να βάζει το χέρι του σε τέτοιες περιπτώσεις
Άραγε πόσο υπεύθυνοι αισθάνονται οι καπεταναίοι του Αη Συμιου;
Μήπως το “πανηγύρι” δεν έχει απαξιωθεί στο πέρασμα του χρόνου, η μήπως η απαξίωση του θυμίζει Σαμινα με ότι αυτό συνεπάγεται;
Επίσης: Στο μοναστήρι του Αγίου Συμεώνος υπάρχει η ταμπέλα της φωτογραφίας η οποία μάλιστα έχει αρκετά μεγάλη επιφάνεια ειρωνικά θα λέγαμε ότι θα μπορούσε να γίνει ακόμη μεγαλύτερη ίσως και φωτεινή επιγραφή
Τι άραγε εξυπηρετεί η συγκεκριμένη ταμπέλα; Ίσως να ενημερώνει τους επισκέπτες για το που εγκαθίσταται παραδοσιακά η συγκεκριμένη παρέα των αρματωμένων και αν αυτό συμβαίνει τότε διαφωνούμε διότι:
Ο χώρος του Μοναστηρίου τις μέρες του “πανηγυριού” συμφωνούμε πως είναι ένας χώρος με πάρα πολύ κόσμο όντος αλλά εξακολουθεί να παραμένει ο προαυλιος και πέριξ χώρος της Μονής ως έχει δηλαδή μικρός, δεν πρόκειται για το παζάρι της Κωνσταντινούπολης ώστε να ψαχνόμαστε ούτε μικρά παιδιά είμαστε για να χαθούμε ώστε να θεωρείτε απαραίτητη η ενημέρωση μας με μεγάλες ταμπέλες
Μήπως είναι τόσο δύσκολο λοιπόν να βρούμε που κάθεται η κάθε παρέα;
Νομίζουμε πως όχι αντίθετα αυτού του είδους οι συμπεριφορές της κατοχύρωσης του χώρου με ταμπέλες μας θυμίζει την λανθασμένη νοοτροπία της αυθαίρετης καταπάτησης στην περιοχή της Τουρλιδας με την εγκατάσταση πελαδων, κατανοούμε ότι δεν είναι ακριβώς το ίδιο αλλά σχολιάζουμε την κοινή νοοτροπία δηλαδή: εδώ εμείς, άρα αυτό δικό μας, με σφραγίδα και βούλα.
Στην ουσία πιστεύουμε ότι η “και καλά” επιφανειακή καλοπροαίρετη διάθεση για ενημέρωση των επισκεπτών μέσα από τις ταμπέλες κρύβει από πίσω την υποσυνείδητη προβολή του ΕΓΩ και την εγωιστική επίδειξη έναντι των άλλων και αν είναι έτσι επιβεβαιώνεται ακόμη μια φορά η αρχική μας τοποθέτηση
Επί τι ευκαιρία:
Μιας και αναφερόμαστε στις ταμπέλες στον χώρο της Ιεράς Μόνης του Αγίου Συμεώνος αναρωτιόμαστε αν είναι τόσο πολύ απαραίτητο τελικά να ενημερώνεται ο επισκέπτης της Μονής όταν φτάνει στο μοναστήρι πως τελείωσε ο οικισμός της περιοχής του Αγ Συμεώνος με μια άχαρη πινακίδα μπροστά στο ιστορικό μας μοναστήρι φάτσα κάρτα; δείτε -την φωτογραφία-
Για το τέλος αφήσαμε τους γ'υφτους το κύριο πρόβλημα του “πανηγυριού”
Επειδή δεν ανήκουμε στην φυλή των γυφτων πιστεύουμε ότι πρώτα θα πρέπει να ασχοληθούμε και να σχολιάσουμε την δική μας καμπούρα και τα κακώς κείμενα μας και στο τέλος να ασχοληθούμε με τους γυφτους Και για να μην παρεξηγηθούμε τους αναφέρουμε ως γυφτους και όχι ως αθίγγανους ή τσιγγάνους με την έννοια του φυλετικού προσδιορισμού και όχι με την κακή έννοια, αν παρόλα αυτά κάποιοι μας κατηγορήσουν ως ρατσιστές θα τους λέγαμε να κατηγορήσουν πρωτίστως τον Νίκο Καζαντζάκη και έπειτα εμάς
Τι συμβαίνει με τους γυφτους
Τις τελευταίες δεκαετίες οι γυφτοι πολλαπλασιάστηκαν σε μεγαλύτερο αριθμό από ότι παραδοσιακά υπήρχαν, ξέρουμε παλιά ότι κατοικούσαν στα ταμπακαρια και γυφτοι, ενώ τώρα ξέρουμε ότι γυφτοι κατοικούν συν κάποιων άλλων περιοχών και στα ταμπακαρια, βέβαια αυτό το γεγονός δεν απασχολεί έντονα τους κατοίκους του Μεσολογγίου που κατοικούν εντός της πόλης γιατί πολύ απλά από την πύλη και μέσα δεν μένουν γυφτοι και έτσι οι εντός της πόλης Μεσολογγίτες ζουν στον κόσμο τους, επειδή το θέμα είναι μεγάλο σχετικά με τους αθίγγανους και τους τσιγγάνους του Μεσολογγίου θα αναφερθούμε σε κάποια άλλη ανάρτηση
Στο “πανηγύρι” του Αι Σημιου λοιπόν εκτός από τους γυφτους της περιοχής του Μεσολογγίου παρευρίσκονται κάθε χρόνο γυφτοι και από άλλα μέρη της Ελλάδας με ότι αυτό συνεπάγεται
Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι δεν έχουμε κάποια εμπάθεια η κάποιο προσωπικό πρόβλημα με τους γυφτους ως άτομα αντιθέτως τους θεωρούμε Έλληνες πολίτες και κυρίως συνανθρώπους μας, έχουμε όμως πρόβλημα με την συμπεριφορά τους και την νοοτροπία τους.
Σαν απείθαρχος λαός οι ίδιοι κάθε χρόνο:
α ) στήνουν τον καταυλισμό τους και κατασκηνώνουν όπου βρουν αδιαφορώντας και οι ίδιοι και οι φορείς της πόλης αλλά και ξεχωριστά ο καθένας μας για την αισθητική η μάλλον την αντιαισθητική εικόνα του Μεσολογγίου απέναντι στους επισκέπτες
β) Ακούμε παράπονα και διαμαρτυρίες –και μακάρι να μην τα ακούσουμε φέτος- για διάφορες μικροκλοπές των ιδίων
γ) Και όταν το “πανηγύρι” τελειώσει, φεύγοντας αφήνουν μια χωματερή σκουπιδιών απλωμένα σε όλα τα σημεία που πέρασαν ή κατασκήνωσαν
Άραγε όλα αυτά τα χρόνια αντιμετωπίστηκε το πρόβλημα των γυφτων τις ημέρες του “πανηγυριού”;
ή πως θα αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που προκύπτουν από τους γυφτους;
Ξέρουμε οτι αρκετοί θα αντιδράσουν με όσα είπαμε αλλά κατά την ταπεινή μας γνώμη έτσι έχουν τα πράγματα, εγωιστικές και λανθασμένες νοοτροπίες όλα αυτά τα χρόνια συρρίκνωσαν το Μεσολόγγι και κατόπιν εορτής σήμερα απορούμε και ψάχνουμε να δούμε γιατί δεν εκπροσωπείτε απο βουλευτές η περιοχή του Μεσολογγίου και αντιδρούμε κλείνοντας δρόμους και γεφύρια, δυστυχώς με αυτά και μ' αυτά φτάσαμε εδώ που φτάσαμε
Στην επόμενη ανάρτηση θα αναφέρουμε κυρίως προτάσεις που πιθανότατα να βελτιώσουν το “πανηγύρι” του Αι Συμιου και θεωρούμε ακόμη ότι αν αναβαθμιστεί το “πανηγύρι” θα βοηθήσει και το ίδιο στην ανάπτυξη της περιοχής του Μεσολογγίου
Ελπίζουμε ότι η εικόνα του “πανηγυριού” μπορεί να βελτιωθεί γιατί πιστεύουμε ότι τα νέα παιδιά που συμμετέχουν στο “πανηγύρι” ως αρματωμένοι ή καβαλαραιοι έχουν διαφορετική νοοτροπία και αντιλαμβάνονται διαφορετικά την εικόνα του Μεσολογγίου, έχουν μικρότερη μύτη ή εγωιστική διάθεση και χαμηλότερο προφίλ σε σχέση με κάποιους παλαιοτερους
Ευχόμαστε σε όλους καλό τριήμερο
Το Άγιο Πνεύμα να φωτίζει όλους μας
Χρόνια Πολλά και Ευλογημένα
και του χρόνου με Αγάπη Υγεία και Ευτυχία
2-3 επισημανσεις γρηγορα γρηγορα!
ΑπάντησηΔιαγραφήμπορει να γινει πανηγυρι χωρις γυφτους?
πριν βιαστει καποιοσ να απαντησει ας δοκιμασει να <> οτι παιζει ζ ή νταουλι!
επειτα, μπορεις σε καποιον να αποκλεισεις την συμμετοχη της οικογενειας του? επομενως δεν μπορεις να πεις στον γυφτο, μην φερεις την οικογενεια! επιπροσθετως, χελωνα χωρις καβουκι γινεται???????
χασισι! καλως η κακως τα ναπιτρεψω η οχι σε καποιον ν οτι αυτος κρινει σκοπιμο για τον εαυτο του! ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΜΩΣ ΑΝΑΦΟΡΑ ΠΟΥΘΕΝΑ, ΟΤΙ, ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΤΕΣ ''ΤΗΝ ΠΙΝΟΥΝ'' ΕΝΩΠΙΩΝ ΤΗΣ ΠΑΡΕΑΣ!
κλεινοντας, θελω ναπω πως καποια πραγματα απο παρεα σε παρεα διαφερουν παρασαγγας! απο την δομη εως κ την ανεκτικοτητα σε διαφορες συμπεριφορες! και τελικα, μηπως ολοι οσοι -καλοπροαιρετα πιστευω- προσαπτουν διαφορα στο πανηγυρι, αχισουν να συμμετεχουν το κανουν καλυτερο κ πιο παραδοσιακο αποτι ειναι?
αη συμιωτης
Παρ' ότι νομίζω ότι έχεις θετική διάθεση να αναδείξεις κάποια κακώς κείμενα, ο τόνος σου δείχνει ότι δεν έχεις ζήσει από κοντά τον Αη-Συμιό και η περιγραφή σου είναι αισθητώς λαθεμένη. Θα σου συμβούλευα να μιλήσεις με έναν απ'τους πολλούς αξιόλογους πανηγυριώτες και είμαι ΄σίγουρος ότι θα αλλάξεις γνώμη. Στα γρήγορα:
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Η έννοια της παρέας δεν είναι το εγωιστικό προφίλ που περιγράφεις. Απλά για να συμμετάσχεις πρέπει να νιώσεις κόντα στους υπόλοιπους. Κανείς όμως δεν θα σε εμποδίσει να κάτσεις σε μια παρέα, να ακούσεις ζουρνά, να σε κεράσουν κ να νιώσεις όμορφα.
2. Στο πανυγήρι συμμετέχουν και πολλοί βλάχ' από μπαλούκοβα, 'αμπλιαν, μποχώρι κλπ.
3. Το σχόλιο για το χασίσι θα στο παραπέμψω στη μορφή της κοινωνίας μας, και θα σου πω ότι τουλάχιστον στις μισές παρέες δεν υπάρχει, κ στις υπόλοιπες μισές δεν υπάρχει φανερά. Και εγώ δεν έχω ακούσει ποτέ κάποιον από παρέα να πειράζει ούτε γυναίκα ούτε ξένο...
4. Το σχόλιο σου για τους γυφταίους μας τυραννάει όλους (ότι έρχονται κατά εκατοντάδες) αλλά είναι εξαιρετικά δύσκολο να λυθεί χωρίς τη βοήθεια της αστυνομίας που αρνείται να λάβει την ευθύνη.
5. Το να μην σου αρέσει το πανυγήρι είναι δικαίωμα σου αλλά δεν έχεις το δικαίωμα να δημοσιέυεις πράγματα που για κάποιον που συμμετέχει για λίγο καιρό από κοντά φαντάζουν τουλάχιστον κακεντρεχή και υπερβολικά.
6. Θα συμφωνήσω μαζί σου στο σχόλιο για τα άλογα και τα σκουπίδια...
7. Ο έχων το θάρρος να παραθέτει δημωσίως τη γνώμη του πρέπει να έχει το θάρρος να παραθέτει κ το όνομα του...