Κυριακή, 7 Μαρτίου 2010

Γιορτές εξόδου, ιστορία και 'ιστοριο-κάπηλοι'







Καλλιώναι μίας ώρας ελεύθερη ζωή,
παρά σαράντα χρόνοι,
σκλαβιά και φυλακή.
Ρήγας Φεραίος-Βελεστινλής


Ο πλούσιος έχει τα φλωριά, έχει ο φτωχός τα γλέντια.
Άλλοι παινάνε τον πασά και άλλοι το βεζίρη,
μα ‘γω παινάω το σπαθί το τουρκοματωμένο,
το 'χει καμάρι η λεβεντιά, κι ο κλέφτης περηφάνεια…
Κλέφτικο τραγούδι




...φέρε μου το βαριό σπαθί και τ΄ αλαφρό τουφέκι,
να πεταχτώ σαν το πουλί ψηλά στα κορφοβούνια,
να πάρω δίπλα τα βουνά, να περπατήσω λόγγους,
να βρω λημέρια των Κλεφτών, γιατάκια καπετάνιων
να πάω να βρω τον Μάνταλο, να σμίξω τον Μποστέκη,
που πολεμούν με την Τουρκιά, και με τους Αρβανίτες
να μπω με δαύτους σύντροφος στα Τούρκικα κεφάλια
με μια σπαθιά να κόφτω τρεις, με το τουφέκι πέντε,
και με το γιαταγάνι μου, σαράντα και πενήντα»
Κλέφτικο τραγούδι


το Μεσολογγι σκέλεθρο
γυμνό,ξεσαρκωμένο
δεν παραδίδει τ' άρματα
δεν γέρνει το κεφάλι
κρατεί για νεκροθάφτη του
τον Χρήστο τον Καψάλη....
Αριστοτέλης Βαλαωρίτης


Και ποιος δεν έχει αισθανθεί υπερήφανος με τα παραπάνω ποιητικά αποσπάσματα; Διατηρώντας όμως ουδέτερη θέση χωρίς εθνικούς και πατριωτικούς συναισθηματισμούς θα σας παρουσιάσουμε απο διαφορετικές πλευρές ερμηνείες και μεταφράσεις των παραπάνω στίχων που έχουμε ακούσει κατά καιρούς.
Πρώτη ερμηνεία: Στους στίχους των ποιημάτων φαίνεται ο πόθος των Ελλήνων για την απελευθέρωση της σκλαβωμένης πατρίδας μας μετά απο πολλά χρόνια τουρκοκρατίας. Οι ήρωες μας οι Αρματολοί και Κλέφτες με θάρρος και λεβεντιά πολέμησαν εναντίον των τουρκων που επι 400 χρόνια είχαν σκλαβωμένη την Ελλάδα μας. Αποκορύφωμα της επανάστασης ήταν η Ηρωική αντίσταση του Μεσολογγίου όπου οι ένδοξοι προγονοί μας όπως λέει και και το ποίημα πολέμησαν χωρίς να παραδώσουν τα άρματα μέχρι το τέλος πραγματοποιώντας την ηρωική και ιστορική έξοδο του Μεσολογγίου
Δεύτερη ερμηνεία: (Την οποία ΔΕΝ υιοθετούμε) Οι παραπάνω στίχοι είναι αποσπάσματα ποιημάτων που σαν σκοπό είχαν την κατάλυση της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, διακρίνουμε χαρακτηριστικά σ' αυτούς τους στίχους την εκδήλωση ενόπλων τρομοκρατικών επιθέσεων απο τρομοκράτες της τότε εποχής οργανωμένους σε συμμορίες πολεμώντας στρεφόμενοι εναντίων του επισήμου Οθωμανικού στρατού και διαταράσσοντας την καθημερινότητα της Οθωμανικής αυτοκρατορίας. Η επικινδυνότητα και η αποφασιστικότητα αυτών των ατόμων φαίνεται ξεκάθαρα στο Μεσολόγγι όπου αντιστάθηκαν μέχρι θανάτου.
Και θα ρωτήσει κάποιος, Για ποια Οθωμανική αυτοκρατορία λέτε τότε τουρκοκρατία είχαμε
Για να λάβει την εξής απάντηση, Η Οθωμανική αυτοκρατορία δεν αριθμούσε την εποχή εκείνη ούτε 5 ούτε 10 έτη, αλλά είχε 400 χρόνια παρουσία ,Για παράδειγμα σήμερα το Ισραήλ έχει καταλάβει παλαιστινιακό έδαφος τα τελευταία 60 περίπου χρόνια και έχει αναγνωριστεί σαν επίσημο κράτος απο την παγκόσμια κοινότητα, το ίδιο και η σημερινή Τουρκία έχει καταλάβει Κυπριακό έδαφος τα τελευταία 40 χρόνια πάλι με την ανοχή της παγκόσμιας κοινότητας και δεν αναγνωρίζετε την Οθωμανική αυτοκρατορία τετρακοσίων ετών ως επίσημη αυτοκρατορία;
Θα βγήκατε απο τα ρούχα σας να υποθέσουμε με αυτά που γράφουμε αλλά είναι απόψεις που καλλιεργούνται και κυκλοφορούν απέναντι στην Τουρκιά, Για να έρθει και να προστεθεί το κερασάκι στο τέλος ως εξής: Το οτι αναγνωρίζεται έμμεσος ακόμη και σήμερα η Οθωμανική αυτοκρατορία επίσημα απο το Ελληνικό κράτος αποδεικνύεται όταν σε διάφορες αντιδικίες παρουσιάζονται ως τίτλοι ιδιοκτησίας φιρμάνια του σουλτάνου τα οποία λαμβάνονται σε κάποιες περιπτώσεις υπόψιν απο το Ελληνικό κράτος. Μπράβο μας.
http://www.apogevmatini.gr/?p=39865
http://www.newsblog.gr/?p=6936
Τρίτη ερμηνεία: Η άποψή μας, θεωρούμε κατά την ταπεινή μας γνώμη οτι η αλήθεια είναι κάπου στην μέση μεταξύ των δυο ερμηνειών, δηλαδή αυτοί που είχαν επαναστατήσει εκείνη την εποχή δεν ήταν “ταϊσμένοι”, δεν είχαν πάει π.χ. Στα Καλάβρυτα η στη Τρίπολη και αποφάσισαν στις χασαποταβέρνες όλοι μαζί λέγοντας, Δεν ξεκινάμε μια επανάσταση μιας και είμαστε εδώ πάνω για να ελευθερώσουμε την Ελλάδα; Βεβαίως και έγινε η επανάσταση για εθνικούς λόγους αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η πλειοψηφία των επαναστατών Ελλήνων ηρώων μας είχαν φτάσει προ πολλού στην εξαθλίωση γι αυτό άλλωστε πήραν τα βουνά γι αυτό έγιναν αρματολοί και κλέφτες γιατί το “πράγμα” δεν πήγαινε άλλο, άρα ο αγώνας εκτός από εθνικός ήταν και ταξικός κάτι που δεν το διδαχτήκαμε και έχει περάσει στα “ψιλά” για ευνόητους λόγους. Και επειδή η επανάσταση πέτυχε και δημιουργήθηκε ανεξάρτητο Ελληνικό κράτος των Ελλήνων μέχρι σήμερα οι επαναστάτες εκείνης της εποχής έγιναν οι ήρωες μας και τους λιβανίζουμε, ενώ τότε τι ήταν οι επαναστάτες για τους νοικοκυραίους εκείνης της εποχής άραγε; Ήταν οι προβληματικοί οι περιθωριακοί οι κλέφτες που έκλεβαν και δημιουργούσαν συνεχώς προβλήματα και έπαιρναν τα βουνά με την κακή έννοια και όταν στην συνέχεια άλλαξαν τα “πράγματα” και η επανάσταση πέτυχε έγιναν οι κλέφτες με την καλή έννοια και μπόλικο λιβάνισμα.

Ο πλούσιος έχει τα φλωριά, έχει ο φτωχός τα γλέντια.
Άλλοι παινάνε τον πασά και άλλοι το βεζίρη,
μα ‘γω παινάω το σπαθί το τουρκοματωμένο,
το 'χει καμάρι η λεβεντιά, κι ο κλέφτης περηφάνεια…

Και ερχόμαστε στην πολιορκία του Μεσολογγίου, πραγματικά προσπαθούμε να φανταστούμε τι συνέβη τότε. Τότε οι ήρωες του πολιορκημένου Μεσολογγίου δηλαδή μια χούφτα ανθρώπων αντιστάθηκαν και πολέμησαν εναντίων του μισού σχεδόν επίσημου στρατού τις αχανούς Οθωμανικής αυτοκρατορίας, μπορείτε να το διανοηθειτε πραγματικά; Πολέμησαν με θάρρος και ανδρεία χωρίς ουσιαστικά να περιμένουν μετά τις μάχες κάτι χειροπιαστό ο καθένας ξεχωριστά για τον εαυτό του. Μιλάμε για τρόπο σκέψης γεωμετρικά άκρως αντίθετο με την σημερινή νοοτροπία που θα έλεγε ο καθένας μας: Και γιατί να βγάλω εγώ το φίδι απο την τρύπα; Η τότε Οθωμανική εξουσία πίεσε τους πρόγονούς μας τους εξαθλίωσε και αυτοί αντιστάθηκαν πάλεψαν και πολέμησαν μέχρι το τέλος με την κυριολεξία των λέξεων.
Για να 'ρθουμε όμως στο σήμερα, μήπως σήμερα δεν βλέπουμε φαινόμενα καταπίεσης των λαών και των ανθρώπων σε διάφορα μέρη της γης απο την παγκόσμια εξουσία της παγκοσμιοποίησης; Χαρακτηριστικά σας αναφέρουμε την κατοχή παλαιστινιακών εδαφών απο το Ισραήλ και την εξαθλίωση του παλαιστινιακού λαού, τον πόλεμο εναντίον των αραβικών κρατών με αποκορύφωμα τον πόλεμο του κόλπου η μάλλον τους πολέμους του κόλπου.
Και η πρώτη ερμηνεία για όσους αντιστέκονται ανά τον κόσμο υπερασπιζόμενοι την ελευθεριά τους χαρακτηρίζονται με λέξεις οπως συνάνθρωποι, ήρωες, αντίσταση.
Ενώ η δεύτερη ερμηνεία πάλι για τους ιδίους ανθρώπους συνοδεύεται απο γνωστά “κοσμητικά” όπως τρομοκρατικές επιθέσεις αυτοκτονίας κλπ
Και όλοι εμείς οι νοικοκυραίοι πια θέση δεχόμαστε; Φυσικά την δεύτερη άλλωστε μέλος του ΝΑΤΟ είμαστε.
Σήμερα στην χώρα μας αλλά και σε άλλα πολιτισμένα κράτη κάποιοι “σημερινοί σουλτάνοι” κρυμμένοι πίσω απο πολιτικά άσυλα με δημοκρατικό προφίλ κατασπαταλούν το δημόσιο χρήμα τον εθνικό μας πλούτο σε βαθμό κακουργήματος, θέτουν σε κίνδυνο την εθνική μας κυριαρχία και τα ατομικά μας δικαιώματα. Όσοι λοιπόν τολμούν και αντιστέκονται σε αυτούς και σε αυτές τις πολιτικές ποιες ερμηνείες τους δίνονται στις αντιστάσεις τους και πως ονομάζονται;
Την πρώτη ερμηνεία δεν την έχουμε ακούσει ακόμη γιατί πιστεύουμε οτι αποτελούν απαγορευμένες λέξεις.
Την δεύτερη ερμηνεία την γνωρίζουμε όλοι ονομάζονται τρομοκράτες αλήτες αναρχικοί κλπ.
Και εμείς ποια ερμηνεία δεχόμαστε; Την δεύτερη φυσικά τελικά ρόδα είναι και γυρίζει και για να μην παρεξηγηθούμε δηλώνουμε οτι: ΔΕΝ είμαστε κομμουνιστές ούτε άκρο αριστεροί όμως δηλώνουμε επίσης οτι ΔΕΝ φοράμε παρωπίδες και οτι δεχόμαστε αλήθειες απο όποιον χώρο και αν προέρχονται.
Και ερχόμαστε στο σημερινό Μεσολόγγι που σαν παρακαταθήκη έχει την μεγάλη ιστορία των ηρώων του. Κάποιοι λοιπόν συμπολίτες μας αυτή την ιστορία δεν την άφησαν να πάει χαμένη, δημιούργησαν διαφόρους συλλόγους στο Μεσολόγγι με κάτι επωνυμίες στηριζόμενες στην ιστορία του όπως -αν δεν κάνουμε λάθος- σύλλογος ηρώων....., φίλοι των προγόνων...., φίλοι το 'να.... , φίλοι τ' άλλο......
Αποτέλεσμα να παρουσιάζονται οι κύριοι και οι κυρίες αυτών των συλλόγων με την θεσμική τους ιδιότητα ως πρόεδροι αντιπρόεδροι, μελή κλπ σε εκδηλώσεις συναντήσεις συνεστίασης και άλλου είδους εκδηλώσεις κάνοντας δημόσιες σχέσεις, δηλαδή με απλά λόγια “όπου γάμος και χαρά η Βασιλω πρώτη”. Και βλέπουμε όλους αυτούς τους “προικοθήρες” στις γιορτές εξόδου να “παρελάσουν” κουστουμαρισμενοι έχοντας εξασφαλίσει το γνωστό ταμπελακι κρεμασμένο στο πέτο που τους δίνει ελεύθερη πρόσβαση παντού, όπως επίσης να παρευρίσκονται στις μπροστινές θέσεις των εκδηλώσεων με την θεσμικό τους ρόλο ως μέλη συλλόγων. Δεν ζηλεύουμε - τι άλλωστε να ζηλέψουμε- ούτε βγάζουμε κακία, που όμως εντοπίζετε το πρόβλημα με όλους αυτούς τους τύπους; Αυτοί οι τύποι έρχονται σε επαφή με τις γνωστες χαιρετούρες, με προσωπικοτητες της εξουσίας στο όνομα των προγόνων ηρώων μας οι οποίοι πολέμησαν την εξουσία, το καταλαβαίνετε; Άντε να το καταπιουμε να το παραβλέψουμε και να πούμε οτι το προσπερνάμε διότι ενδεχομένως μέσα απο τους συλλόγους τους ερχόμενοι σε επαφές με πολιτικά και επίσημα πρόσωπα πιθανόν να υπερασπίζονται τα συμφέροντα της πόλης και να δουλεύουν άτυπα υπέρ του Μεσολογγίου. Δυστυχώς όμως με τους συλλόγους τους εξασφαλίζουν μόνο και μόνο την προσωπική τους προβολή προς τα έξω τραπεζώματα, γελάκια, κορδώματα, χαιρετούρες και κατόπιν εορτής “ανοιχτές της πόρτες των Αθηνών” για τα προσωπικά τους και ατομικά τους συμφέροντα. Απόδειξη όλων αυτών που λέμε είναι οτι κάποτε παραλάβαμε ένα Μεσολόγγι πρωτεύουσα της Ελλάδας για λίγο βέβαια εν συνεχεία πρωτεύουσα του νομού κυριολεκτικά και το κατάντησαν κωμόπολη, η οποία κωμόπολη διατηρεί την ονομασία της πρωτεύουσας ως τίτλο ακόμα λόγο της ιστορίας του Μεσολογγίου, δηλαδή ακόμα και σήμερα μας ξελασπώνουν οι προγονοί μας, είναι ψέμματα;
Που είναι το έργο αυτών των συλλόγων σε επίπεδο ανάπτυξης της περιοχής;
Και αν πραγματικά αισθάνονται απόγονοι επαναστάτες γιατί δέχονται τις αδελφοποιήσεις μόνο με ευρωπαϊκές πόλεις, άλλες πόλεις μαχομενες δεν υπάρχουν στον κόσμο; Ποια είναι για παράδειγμα η συμπαράσταση και η αλληλεγγύη τους στην Γάζα στην Ραμαλα στην Καμπούλ στην Βαγδάτη;
Δεν τελειώσαμε η συνεχεία στην επόμενη ανάρτηση.....

Και κάτι ακόμη άσχετο αλλά επίκαιρο, ακούσαμε ότι η δημοτική αρχή αποφάσισε την πεζοδρόμηση της οδού Σ. Μουστακλη οδός ήδη πεζοδρομημένος. Ξαναρωτάμε δεν θα έπρεπε να πεζοδρομηθούν κεντρική δρόμοι του Μεσολογγίου που δεν έχουν καν πεζοδρομία και έπειτα να ξανα πεζοδρομηθούν οι πεζοδρομημένοι ήδη δρόμοι; Ελπίζαμε οτι κάναμε λάθος στις αναρτήσεις Τα περιΕργα Α' και τα περιΕργα Β' αλλά τελικά δυστυχώς μάλλον επιβεβαιωνόμαστε.

2 σχόλια:

  1. ...κεντρική δρόμοι του Μεσολογγίου που δεν έχουν καν πεζοδρομία και έπειτα να ξανα πεζοδρομηθούν οι πεζοδρομημένοι ήδη δρόμοι...

    ARISTA

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΜΠΡΑΒΟ ΠΑΙΔΙΑ, ΠΑΝΤΑ Η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΦΩΝΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΙΟ ΓΛΥΚΙΑ! Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΣΑΝ ΞΥΠΝΗΤΗΡΙ, ΑΝ ΦΥΣΙΚΑ ΕΧΕΙΣ <>

    ΑπάντησηΔιαγραφή