Τρίτη, 15 Ιουνίου 2010

Αη Συμιος συνέχεια με προτάσεις (Β' Μέρος και τελευταίο)

Συνεχίζουμε με προτάσεις και αυτή θα είναι η τελευταία ανάρτηση για τον Αη Συμιο συμφωνούμε ότι το παρατραβήξαμε ή καλύτερα το παρααναρτήσαμε το θέμα
Προτείνουμε όσο αναφορά:

Τους καβαλαραιους
Ειχαμε προτεινει σε κάποιους να δούνε από κοντά το πανηγύρι του Αη Συμιου, και μας απάντησαν ότι: δεν τους αρέσει γιατί μυρίζουν τα κόπρανα από τα άλογα -σεβαστές μεν οι απόψεις τους γιατί δεν είναι ψέματα, αλλά από την άλλη- δεν μπορούν να καταλάβουν ότι αυτή είναι μια φυσιολογική συμπεριφορά των αλόγων
Προτείνουμε λοιπόν στους καβαλαραιους η δυσφήμηση του πανηγυριού να περικλείεται μόνο στα κόπρανα των αλόγων και μέχρι αυτό το επίπεδο, που σημαίνει ότι θα πρέπει:
Να αποβάλουν όσες συμπεριφορές δυσφημίζουν τους ιδίους και το πανηγύρι και μια από αυτές είναι ο άνανδρος βασανισμός των αλόγων. Οι οργανωμένοι καβαλαραιοι πιστεύουμε ότι θα πρέπει να επιβληθούν με το καλό ή με το άσχημο σε όλους αυτούς που δημιουργούν προβλήματα και λασπώνουν την εικόνα των υπολοίπων
Πιστεύουμε άλλωστε ότι κάποιοι από τους καβαλαραιους θα φανούν ιδιαίτερα χρήσιμοι στο Μεσολόγγι μέσα απο τις πρωτοβουλίες που έχουν ανάπτυξή και την συμμετοχή τους σε ιππικούς ομίλους και μπράβο τους

Την χρήση χασισιού
Κάποτε στα Ματαλα της Κρήτης μαζεύονταν κάθε χρόνο η σάρα και η μάρα για τουρισμό, όταν οι κρητικοί κατάλαβαν ότι με όλους αυτούς δεν βλέπουν προκοπή και οικονομική ανάπτυξη τους έδιωξαν με τον τρόπο τους και αναβάθμισαν στην συνέχεια τον τουρισμό τους και τα Ματαλα έγιναν και παραμένουν ένας όμορφος τουριστικός προορισμός
Δεν προτείνουμε στην περίπτωση του Αη Συμιου να διωχθούν όσοι κάνουν χρήση χασισιού, άλλωστε στο πανηγύρι έχουν το δικαίωμα να συμμετέχουν όλοι και όλους τους έχει ανάγκη το πανηγύρι
Προτείνουμε όμως ο σύλλογος Αη Συμιωτων να ανοίξει το θέμα και να εξηγήσει με τον τρόπο του σε όσους κάνουν χρήση χασισιού στο πανηγύρι ότι οι ίδιοι μολύνουν με την συμπεριφορά τους το πανηγύρι. Πιστεύουμε ότι πολλοί θα το καταλάβουν και θα ανταποκριθούν, όσοι δεν το καταλαβαίνουν ή δεν θέλουν να καταλάβουν ότι οι ίδιοι δημιουργούν προβλήματα στο πανηγύρι και στους υπολοίπους μπορούν αν δεν τους αρέσει ας αποχωρίσουν
Πιθανότατα κάποιοι να απαντήσουν ή να ξανααπαντήσετε τα γνωστά ότι δηλαδή παντού καπνίζεται χασίς ή καπνίζεται σε καφετέριες και σε κάποια bars στην Ελλάδα , οπότε δεν θα έπρεπε να ασχολούμαστε με την χρήση χασισιού που γίνεται από ορισμένους, αλλά γίνεται στον Αη Συμιο, άρα ας ασχοληθούμε με όλους τους άλλους στην Ελλάδα και μην ασχολούμαστε με τον Αη Συμιο
Αυτές οι λανθασμένες κατά την γνώμη μας νοοτροπίες μας θυμίζουν τον κακομαθημένο οδηγό αυτοκινήτου που όταν τον σταματήσει η τροχαία για υπερβολική ταχύτητα αντί να ζητήσει πρώτα από όλα συγγνώμη, λέει με θράσος στον τροχονόμο:
-Και ο μπροστινός έτρεχε γιατί δεν γράφεις το μπροστινό;
Δηλαδή είτε γράψει τον μπροστινό ο τροχονόμος είτε όχι , αυτό τι σημαίνει ότι ο ίδιος ο οδηγός δεν έτρεχε ή δεν σημείωσε παράβαση;
Ενώ πια θα ήταν η σωστή συμπεριφορά του οδηγού απέναντι στην τροχαία;
Θα έπρεπε καταρχήν να ζητήσει συγγνώμη που παραβίασε το όριο ταχύτητας, να δεχτεί τις συστάσεις ή την κλήση της τροχαίας και έπειτα να αναφέρει στον τροχονόμο ότι σημειώνεται παραβίαση παρουσία του ιδίου από τον μπροστινό οδηγό

Γυφτοι
Όπως είπαμε στις προηγούμενες αναρτήσεις δεν έχουμε προσωπικά προβλήματα με τους γυφτους όμως είναι κοινό μυστικό ότι η συμπεριφορά τους αποτελεί το κύριο πρόβλημα του πανηγυριού
-Μπορούμε να τους αποκλείσουμε από το πανηγύρι;
Φυσικά και όχι και δεν επιτρέπεται ούτε έχουμε δικαίωμα να αποκλείσουμε κανέναν, αντιθέτως κάθε χρόνο αρκετοί είναι οι αθίγγανοι που επισκέπτονται με ευλάβεια για να προσκυνήσουν στο μοναστήρι
-Μπορούμε όμως να τους περιορίσουμε και πως;
Αρκετοί είναι οι αθίγγανοι που κάθε χρόνο έρχονται το τριήμερο του πανηγυριού και κατασκηνώνουν όπου βρουν μόνο και μόνο για να βαπτίσουν τα παιδιά τους και να τους δώσουν το όνομα του Άγιου τους δηλαδή να το βαπτίσουν με το όνομα Συμεών πιο απλά Ασημάκης και στην συνέχεια να γίνει Μάκης
Θυμίζουμε λοιπόν ότι το τριήμερο του πανηγυριού δεν γιορτάζουμε τον Άγιο Συμεών αλλά το Άγιο Πνεύμα, άρα όλοι όσοι θέλουν να βαπτίσουν τα παιδιά τους την ημέρα που γιορτάζει ο Άγιος Συμεών θα πρέπει να τα βαπτίσουν στις 2-3 Φεβρουαρίου δηλαδή τον Φλεβαρη
Τι προτείνουμε: Να βρεθεί κάποια δικαιολογία για να μην πραγματοποιούνται βαφτίσεις στο Μοναστήρι του Άγιου Συμεώνος τις καλοκαιρινές ημέρες του πανηγυριού και να εξηγήσουν να ενημερώσουν και ίσως να υπενθυμίσουν στους αθίγγανους ότι ο Αη Συμιος γιορτάζεται στις 2-3 Φεβρουαρίου και όχι το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος
Με αυτόν τον τρόπο θα ελαττωθούν όσοι αθίγγανοι έρχονται στο πανηγύρι μόνο και μόνο για να βαπτίσουν τα παιδιά τους άρα θα έχουμε λιγότερους γυφτους κατασκηνωτές τις ημέρες του Άγιου Πνεύματος και όσοι από τους αθίγγανους θα έρχονται τον χειμώνα για να βαπτίσουν τα παιδιά τους ανήμερα του Άγιου Συμεώνος θα τα βαπτίζουν και θα φεύγουν μιας και είναι δύσκολο να κατασκηνώνουν χειμωνιάτικα στο λιμάνι ή οπουδήποτε αλλού
Να πούμε επίσης ότι την παραπάνω πρόταση για της βαφτίσεις το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος την προτείνουμε θα λέγαμε με κρύα καρδία, από την άλλη όμως κάτι πρέπει να γίνει με όλους αυτούς τους γυφτους δεν συμφωνείτε;
Και πριν μας πουν κάποιοι ότι με αυτές τις προτάσεις μας αλλοιώνουμε το πανηγύρι, θα θέλαμε να μας προτείνουν πως θα αντιμετωπίσουμε τους γύφτος,
-έχετε να μας προτείνεται κάτι;
ευχαρίστως θα σας ακούμε

Ζουρνάς και νταούλι
Αν γινόταν ένας διαγωνισμός μουσικών οργάνων σίγουρα ο ζουρνάς και το νταούλι δεν θα έπαιρναν τις πρώτες θέσεις
Ο Αη Συμιωτικος ζουρνάς είναι ένα μικρό σε μήκος πνευστό όργανο με περιορισμένες νότες άρα λιγότερες αρμονίες, συνδυασμούς και ακούσματα
Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότεροι μαγεύονται από τα ακούσματα των έγχορδων οργάνων στα πανηγύρια με τις γλύκες μελωδίες του βιολιού και της λίρας αλλά και του παραδοσιακού μας κλαρίνου όργανο επίσης με αμέτρητες μελωδίες
Μπορεί στο Μεσολόγγι να αρέσουν σε πολλούς τα ακούσματα του ζουρνά και είναι φυσιολογικό αλλά είναι επίσης φυσιολογικό κάποιοι άλλοι να διαμαρτύρονται λέγοντας ότι «έκαναν ένα κεφάλι νταούλι» Και φυσικά για να μην παρεξηγηθούμε δεν προτείνουμε σε καμία περίπτωση να καταργήσουμε το ζουρνά και το νταούλι από το πανηγύρι, αντιθέτως πιστεύουμε ότι ο ζουρνάς και το νταούλι είναι δεμένα με το πανηγύρι και αποτελούν κομμάτι του πανηγυριού, όμως τολμάμε να πούμε το εξής:
Μήπως μπορούμε να προσθέσουμε περισσότερες μελωδίες στο ζουρνά;
Πιστεύουμε πως ναι αν ο ζουρνάς είχε μεγαλύτερο μήκος θα είχε περισσότερες νότες και κοψίματα άρα περισσότερες αρμονίες και ου το καθεξής
Ακόμη ο ήχος του ζουρνά θα γινόταν πιο μελωδικός και όχι τόσο μονότονος όσο τον ξέρουμε και ίσως αποτελεί –ήχος- έναν από τους λόγους που κάποιοι χασισώνονται διότι πιθανόν ο εγκέφαλος κουράζεται και δεν συμμετέχει η δεν προσαρμόζεται στα μονότονα ακούσματα αλλά στα μελωδικά, είναι η άποψη μας
-Θα ήταν λοιπόν Μεσολογγίτικη πρωτοτυπία να επιμηκυνθεί το μήκος του ζουρνά;
Μάλλον όχι μιας και οι ζουρνάδες τις βόρειας Ελλάδας και τις Μακεδονίας έχουν μεγαλύτερο μήκος άρα περισσότερες νότες άρα περισσότερα ακούσματα
Μήπως θα ωφελούσε να γίνει μια προσπάθεια επιμήκυνσης του Μεσολογγίτικου ζουρνά έστω σε πειραματικό στάδιο χωρίς αυτό να σημαίνει απαραίτητα ότι θα υιοθετηθεί αυτού του τύπου ο ζουρνάς αλλά όπως έχουμε πει η προσπάθεια μετράει
Φυσικά άλλο ο ζουρνάς και άλλο η vuvuzela της Αφρικής δείτε το παρακάτω βίντεο για να καταλάβετε τι εννοούμε

-Και τι θα κερδίσει ίσως το πανηγύρι από την βελτιώσει του ζουρνά;
Θα υπάρξουν περισσότερα ακούσματα και μελωδίες άρα πιθανόν κάτι τέτοιο να βοηθήσει στην προσέγγιση περισσοτέρων επισκεπτών
Επαναλαμβάνουμε ότι την συγκεκριμένη πρόταση της επιμήκυνσης του ζουρνά την καταθέτουμε με επιφύλαξη αν θέλετε απλώς κρατήστε την σαν ιδέα


Δήμος Μεσολογγίου
Διαβάσαμε στα τοπικά ΜΜΕ για την ανικανότητα εκ μέρους του δήμου απέναντι στο πανηγύρι, φυσικά δεν πιστεύουμε ότι ο δήμος είναι ανίκανος να προστατεύει το πανηγύρι όπως λένε κάποιοι αλλά μάλλον έδειξε αδιαφορία
Έγινε λόγος για τα παρκαρισμένα οχήματα μπροστά από τον Ιερό Ναό του Αγίου Σπυρίδωνος στην περιοχή του κήπου των Ηρώων κλπ
Θα πρέπει πιστεύουμε και ο δήμος Μεσολογγίου κάποια στιγμή να το πάρει ζεστά και να υιοθετήσει το πανηγύρι του Αη Συμιου γιατί αν το πανηγύρι αναβαθμιστεί συν των άλλων θα έχει έσοδα έμμεσα και ο ίδιος ο δήμος όπως εξηγήσαμε και στην προηγούμενη ανάρτηση


Μεσολογγίτες κάτοικοι της Αθήνας
Το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος αρκετοί κάτοικοι της Αθήνας προτιμούν να επισκεπτουν την κοντινή Αίγινα την πανέμορφη Ύδρα το γραφικό Ναύπλιο την Ερέτρια της Ευβοίας κλπ
Στην κατάσταση που βρίσκεται σήμερα το πανηγύρι του Αη Συμιου πείτε μας ένα επιχείρημα βασικό που θα χρησιμοποιήσει ο έρημος Μεσολογγίτης κάτοικος Αθηνών για να πείσει την παρέα του και τους φίλους του στην Αθήνα ώστε να ταξιδέψουν 250 περίπου χιλιόμετρα ή 3 ώρες δρόμο για να δουν το πανηγύρι έτσι όπως παρουσιάζεται σήμερα;
Δεν πρέπει να βοηθήσουμε τον- την Μεσολογγίτη κάτοικο Αθηνών για να κατεβάσει την παρέα του-της στο Μεσολόγγι, δηλαδή στο Μεσολόγγι να έρθουν και περισσότερος κόσμος και περισσότερα έσοδα και περισσότερη διαφήμιση;
Έχουμε την εντύπωση ότι μεμονωμένοι Μεσολογγίτες από την Αθήνα δεν επαρκούν για να ξαναζωντανέψουν το πανηγύρι αν νομίζετε ότι επαρκούν λυπούμαστε αλλά το μαγαζί κάποια στιγμή ίσως κλείσει


Προσκλητήρια
Όταν ακούς στην γειτονιά σου ότι παντρεύονται ο Δημήτρης με την Ελένη το πιο πιθανό είναι να μην πας στον γάμο όταν όμως σου έρχεται το προσωπικό προσκλητήριο στο σπίτι σου το ίδιο πιστεύουμε σε αναγκάζει με τον τρόπο του να παρευρεθείς και να τους τιμήσεις με την παρουσία σου και τελικά πηγαίνεις στον γάμο
Στις γιορτές εξόδου ο δήμος Μεσολογγίου καλεί επισήμως με προσκλήσεις όλους τους δημότες για να παρευρεθούν στις εκδηλώσεις, έξυπνη και πολύ καλή κίνηση κατά την άποψη μας
Μιας και με τον Καποδίστρια ο δήμος Μεσολογγίου θα διευρυνθεί όπως οι περισσότεροι δήμοι, δεν θα ωφελούσε το πανηγύρι και το Μεσολόγγι άραγε αν προσκαλούσαν προσωπικά τον κάθε δημότη με προσωπική πρόσκληση για να λάβει μέρος στην πολιτιστική εκδήλωση του πανηγυριού και να αναφέρονται στο προσκλητήριο, ενημερωτικά οι όποιες βελτιώσεις έχουν σημειωθεί και φυσικά το πρόγραμμα του πανηγυριού
Επίσης δεν αποτελούν οι προσωπικές προσκλήσεις έναν έμμεσο τρόπο για να διαφημιστούν οι χορηγοί του πανηγυριού όπως διαφημίζονται στις προσκλήσεις των εορτών της Εξόδου;


Μπορεί πολλά από αυτά που λέμε να τα βρίσκεται υπερβολικά ή και ηλίθια ακόμη πάντως πρέπει να θυμόμαστε ότι αν δεν σπάσεις αυγά ομελέτα δεν τρως

Και κάτι ακόμη:
Διαβάσαμε στα “Μεσολογγίτικα χρονικά” ότι οι Αη Συμιωτες συγκεντρώθηκαν και καθάρισαν το χώρο του Αη Συμιου από τα σκουπίδια που είχαν μείνει μετά το πανηγύρι, πιστεύουμε οτι η πρωτοβουλία τους τους τιμά και αποτελούν δείγμα πολιτισμού
Επίσης να συγχαρούμε όσους συμμετείχαν στον καθαρισμό της παραλίας του Λούρου όπως επίσης και όσους οργάνωσαν και δούλεψαν για την συγκεκριμένη πρωτοβουλία και πάλι μπράβο τους


Θα κλείσουμε με το εξής σχόλιο:
*Εσύ αγαπητέ αποκλείεται να είσαι Μεσολογγίτης.....
Έχετε απόλυτο δίκιο δεν αισθάνομαι και δεν αισθανόμαστε Μεσσολογγιτες στο Μεσολόγγι όπως παρουσιάζεται σήμερα, αλλά θέλουμε να είμαστε Μεσολογγιτες σε ένα Μεσολόγγι πρωτεύουσα νομού στην κυριολεξία και όχι στα χαρτιά ή τουλάχιστον να αισθανθούμε δημότες μιας πραγματικής παραθαλάσσιας πόλης, γι αυτό λοιπόν θα αφιερώσουμε σε όλους τους “προστάτες” την επόμενη ανάρτηση με θέμα “Το Μεσολόγγι που ονειρευόμαστε”
Σας ευχαριστούμε για την ανοχή σας

3 σχόλια:

  1. Έχετε απόλυτο δίκιο δεν αισθάνομαι και δεν αισθανόμαστε Μεσσολογγιτες στο Μεσολόγγι όπως παρουσιάζεται σήμερα
    ένα μεσολόγγι στα μέτρα του κυρίου παρακαλώ ............. όταν είσαι έξω από τον χορό τραγουδάς διάφορα.....να αλλάξομε το ζουρνά γιατί δεν του αρέσει το άκουσμα του θα αλλάξουμε αυτό που βρήκαμε από παππούδες φίλου...........
    ΤΙ ΛΕΣ ???? δεν έχεις ηδέα από το πανηγύρι μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΑΣΧΕΤΟΣ ΜΕ ΤΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΡΕΙΣ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΝΑΣ.ΟΤΑΝ ΤΟ ΜΑΘΕΙΣ ΑΥΤΟ ΤΟΤΕ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΕΚΦΕΡΕΙΣ ΓΝΩΜΗ.........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. δύο πλέον σύλλογοι και κάνουμε πολλά σαν σύλλογος που εσύ δεν γνωρίζεις, τράβηξε φωτογραφίες άλλα και πάλη εκεί που έχουν φτιάξει καταστήματά είναι καταφύγιο αλλά που να το ξέρεις .
    Και αυτά που λες χωρίζουν το λιμάνι στα δύο .(εμπορικό λιμάνι -μαρίνα)δεν γίνετε ΠΟΥΘΕΝΆ ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή