Πέμπτη 10 Ιουνίου 2010

Αη Συμιος συνέχεια….. με απαντήσεις (Μερος Α’)

Αρκετά είπαμε στις 2 προηγούμενες αναρτήσεις για τα οσα συμβαίνουν και κυρίως τα όσα μας ενοχλούν στο πανηγύρι του Αη Συμιου, επισης πολλοί είναι αυτοί που εκφράζουν την άποψη ότι το πανηγύρι όντως αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα δεν “περιπατάει” και δεν εξελίσσεται φυσιολογικά.

Κατά την ταπεινή μας γνώμη αν δεν υπάρξουν διορθωτικές αλλαγές και αναβάθμιση του πανηγυριού με μαθηματική ακρίβεια το ίδιο -μακάρι να κάνουμε λάθος- θα έχει μια από τις δυο εξελίξεις:

Πρώτον: Ή θα εξελιχθει σε ένα πανηγύρι όπου θα συμμετέχουν δυο κοινωνικές ομάδες και μόνο δηλαδή θα συμμετέχουν οι φανατικοί –με την καλή έννοια- Αη Σημιωτες πανηγυριστές μαζί με αμέτρητους γύφτος ή

Δεύτερον: Αν συνεχιστεί η απαξίωση του πανηγυριού πιθανόν να σταματήσει κάποτε να υπάρχει

....τυχαιο; δε νομίζω.....


Τι πρέπει να γίνει λοιπόν ώστε να βελτιωθεί και να αναβαθμιστεί η εικόνα του πανηγυριού;

1 ) Θα πρέπει καταρχήν να καταλάβουμε ότι οι εποχές άλλαξαν

Π.χ. κάποτε παράγγελνες στην καφετέρια φραπέ γλυκό με γάλα και o καφές σερβιριζόταν από το σερβιτόρο που φορούσε άσπρο πουκάμισο μαύρο παντελόνι και άσπρη κάλτσα ενώ σήμερα ο καθένας μας έχει την επιλογή να διαλέξει στο κάθε cafe bar ανάμεσα από freddo cappuccino ή espresso, mocassino, freddoccino κλπ όπου ο καφές της επιλογής μας σερβίρεται από καλλίγραμμες σερβιτόρες οι οποίες ρωτούν τους πελάτες

-Να φέρω κανέλα ή σοκολάτα για τον freddo;

Θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε, ότι ο κόσμος σήμερα έχει περισσότερες επιλογές είναι επιλεκτικός και πιο απαιτητικός έτσι λοιπόν αν δεν τον εκφράζει ή δεν του αρέσει το πανηγύρι του Αη Συμιου ή οποιοδήποτε άλλο πανηγύρι πολύ απλά δεν συμμετέχει, πάνε τα χρόνια που σου άρεσε ή δεν σου άρεσε το πανηγύρι αναγκαστικά θα το «έτρωγες στην μάπα» γιατί δεν είχες άλλη εναλλακτική, σήμερα ο καθένας παίρνει το αυτοκίνητο του και επιλεγεί τον τόπο και τον τρόπο που θα ψυχαγωγηθεί όπως επίσης του δίνεται η δυνατότητα να επιλέξει τις υπηρεσίες που θα του προσφερθούν κάτι που αναφέραμε και στην προηγούμενη ανάρτηση μιας και οι περισσότεροι επιλέγουν κοντινούς προορισμούς πχ Λευκάδα, Πάργα, Αμφιλοχία, Ναύπακτο Πάτρα κλπ

2) Πιστεύουμε ότι θα πρέπει να δούμε το πανηγύρι με διαφορετική οπτική δηλαδή δεν εξυπηρετεί να το αντιμετωπίζουμε ως μια κοινωνική εκδήλωση αλλά προτείνουμε να το δούμε ως κάτι δικό μας δηλαδή να το αντιμετωπίσουμε σαν να πρόκειται για την «επιχείρηση, ή το μαγαζί μας»

Προτείνουμε λοιπόν να αναβαθμίσουμε και να βελτιώσουμε το «μαγαζί» μας και επιτρέψτε μας το πανηγύρι του Αη Συμιου να το ονομάσουμε και να το αντιμετωπίζουμε σαν να είναι κάτι δικό μας


Οι προτάσεις μας που ακολουθουν πιστεύουμε ότι θα βελτιώσουν το πανηγύρι μπορεί κάποιες από αυτές να σας φανούν υπερβολικές ή ακόμα και ηλίθιες, προτιμούμε όμως να προτείνουμε κάτι υπερβολικό και μέσα από τις προτροπές μας ίσως να δώσει κάποιο ερέθισμα ή κάποια ιδέα βελτίωσης παρά να περιοριστούμε στο καβούκι μας χωρίς να προτείνουμε λύσεις μόνο και μόνο για να διαφυλάξουμε το ΕΓΩ ΜΑΣ και να μην εκτεθούμε

.

Όσο αναφορά τους κατοίκους των περιοχών γύρο από το Μεσολόγγι
Θα πρέπει να υπάρξει πιστεύουμε μεγαλύτερη συμμετοχή πανηγυριστών στο πανηγύρι του Αη Συμιου, δηλαδή ο σύλλογος Αη Συμιωτων να προσελκύσει περισσότερα άτομα και φυσικά όχι ότι «να ‘ναι» αλλά να προσκαλέσει πρόσωπα που με την παρουσία τους θα διαφημίσουν το πανηγύρι. Βασική προϋπόθεση για να συμμετάσχει κάποιος στο πανηγύρι δεν θα πρέπει να είναι η καταγωγή του ή το πόσο Μεσολογγίτης δηλώνει ο καθένας κάτι που το αναφέραμε σε προηγούμενη ανάρτηση αλλά το πόσο σωστός θα είναι ο υποψήφιος απέναντι στο πανηγύρι στους υπόλοιπους και στις οικονομικές του υποχρεώσεις. Θεωρούμε ότι στο πανηγύρι θα πρέπει να υπάρξουν περισσότερες συμμετοχές και επιπλέoν άτομα, άτομα που χαρακτηρίζονται από τους περισσοτέρους ως «καλά παιδιά» και φυσικά δεν μας ενδιαφέρει η καταγωγή τους. Μην ξεχνάμε ότι αν κάποιος προσπαθήσει να γίνει αποδεκτός σε κάποια ομάδα είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα προσπαθήσει να αποδείξει στα υπόλοιπα μέλη της ομάδας ότι είναι ισάξιος τους και πιστεύουμε ότι θα πρέπει να επικροτούμε τετοιες προσπάθειες βελτίωσης που γίνονται όλους μας.

Για να τεκμηριώσουμε αυτό που λέμε θα σας αναφέρω τον φίλο μου τον Φρανς γέννημα θρέμμα Γερμανός ο οποίος παίρνοντας την σύνταξη του επέλεξε να μένει για μεγάλα χρονικά διαστήματα στην Ελλάδα και αποφάσισε ταυτόχρονα να μάθει την Ελληνική γλώσσα, τελικά κατάφερε και μιλούσε πολύ καλά τα Ελληνικά με Γερμανική προφορά βέβαια

Πιστεύουμε ότι μια από τις κυριότερες βελτιώσεις του Αη Σημιωτικου πανηγυριού θα πρέπει να είναι η πλάτυνση και το άπλωμα του, θα ήμασταν ιδιαίτερα ικανοποιημένοι αν βλέπαμε να μεγαλώνει το πανηγύρι και να συμμετέχουν περισσότερα άτομα από τις γύρο περιοχές του Μεσολογγίου, με την προϋπόθεση φυσικά ότι θα τους δινόταν το κατάλληλο ερέθισμα -και όχι όπως εχει εξελιχθει σήμερα-, γιατί:

Αν για παράδειγμα συμμετέχει στο πανηγύρι ως νέο μέλος κάποιος από τον Γαλατά, την Μακρυνεια, το Νιχωρι κλπ εκτός από το γεγονός ότι στο πανηγύρι θα υπήρχαν περισσότερες συμμετοχές μελών έστω κατά μια, το τριήμερο του πανηγυριού θα ερχοντουσαν οι φίλοι ή οι συγγενείς του νέου πανηγυριστή για να τον καμαρώσουν να δουν τον ίδιο και να τον συνοδέψουν

Δηλαδή αν δεν θα υπάρξει η συμμετοχή του νέου πανηγυριστή δεν θα τον ακολουθησουν όπως είπαμε οι φίλοι του και η παρέα του στην πόλη, άρα δεν θα έρθουν στο Μεσολόγγι επιπλέον επισκέπτες

Και ρωτάμε:

-Από την παρουσία όλων αυτών των υποτιθέμενων νέων επισκεπτών που αναφέρουμε θα αυξηθεί η κίνηση στην πόλη ή όχι;

-2 καφέδες δεν θα πιουν οι ίδιοι;

-2 σουβλάκια δεν θα φάνε;

-Έχει λοιπόν ανάγκη το πανηγύρι και όφελος το Μεσολόγγι από την συμμετοχή νέων μελών από τις γύρο περιοχές ή δεν έχει;

.

Όσο αναφορά τους αρματωμένους
Οι πανηγυριστές όπως γνωρίζουμε τις ημέρες του πανηγυριού συγκεντρώνονται και τραπεζώνονται ξεχωριστά και απομονωμένα η κάθε παρέα σε διάφορα μέρη του κέντρου της πόλης

Προτείνουμε: Έστω μια βραδιά του τριημέρου –μακάρι και περισσότερες- όλες οι παρέες αρματωμένοι και καβαλαραιοι μαζί να συγκεντρωθούν και να τραπεζωθούν σε ένα μεγάλο τραπέζι να γίνουν δηλαδή μια μεγάλη παρέα και να γλεντήσουν όλοι μαζί με συγχρονισμένους ζουρνάδες και νταούλια. Επίσης στην παρέα των αρματωμένων θα μπορούσαν να κληθούν από τους ίδιους προσωπικότητες γνώστες και επώνυμα πρόσωπα σεβαστά από όλους μας ώστε με την παρουσία τους να προβληθεί η εκδήλωση Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί κατά την γνώμη μας στην περιοχή της κεντρικής πλατείας λόγο μεγέθους και όγκου ατόμων ή όπου αλλού νομίζετε ότι ο χώρος επαρκεί

Φανταστείτε αν όλες οι παρέες γίνουν μια τι μηνύματα και τι διδάγματα ενότητας θα περάσουν σε όλους τους υπολοίπους;

Μια τέτοια κίνηση θα αποτελέσει από μόνη της διαφήμιση πιστεύουμε για το πανηγύρι, θα είναι κάτι διαφορετικό από τα συνηθισμένα και από περιέργεια και μόνο θα υπάρξουν επιπλέον επισκέπτες που θα πλησιάσουν τους πανηγυριστές. Όλους αυτούς λοιπόν τους παραδοσιακούς επισκέπτες τους περίεργους ή τους νέους επισκέπτες δεν θα πρέπει να τους χάσει το πανηγύρι έτσι:

Στο χώρο που θα πραγματοποιηθεί η νέα εκδήλωση θα πρέπει νομίζουμε να υπάρχουν επιπλέον τραπεζοκαθίσματα για τους επισκέπτες δηλαδή αν θέλει κάποιος να κάτσει και να γλεντήσει με τις παρέες να κάθεται ελευθέρα χωρίς απαραίτητα να είναι γνωστός του γνωστού

Φανταστείτε όλος αυτός ο κόσμος που περιγράφουμε πανηγυριστές και επισκέπτες να χορεύουν όλοι μαζί κυκλωτικούς χορούς με ζουρνάδες και νταούλια τι διαφήμιση θα αποτελέσει για το πανηγύρι;

.

Όσο αναφορά το φαγητό

Στα περισσότερα πανηγύρια της χώρας προσφέρεται στους επισκέπτες δωρεάν φαγητό φυσικά δεν επαρκεί για όλους, αυτό που μας μείνει τελικά είναι ότι προσφέρουν φαγητό δείγμα πολιτισμού και φιλοξενίας

Για παράδειγμα στα περισσότερα νησιά σερβίρεται κρέας βραστό συνήθως κοκκινιστό με ζυμαρικά. Θα θέλαμε να δούμε μια ανάλογη κίνηση προσφοράς και στο πανηγύρι του Αη Συμιου δηλαδή να προσφέρεται φαγητό στους επισκέπτες του πανηγυριού και τοπικές νοστιμιές που θέλουμε να προωθήσουμε ως περιοχή. Πιστεύουμε ότι κάτι τέτοιο είναι δύσκολο να επιτευχθει όχι τόσο για το ποιος θα καλύψει τα έξοδα του φαγητού αλλά γιατί θα πλακωσουν κυριολεκτικά οι γυφτοι αν μάθουν ότι δίνεται τσάμπα φαγητό θα γίνει το έλα να δεις, θα χαλάσει όλο το πνεύμα προσφοράς και φιλοξενίας και θα γίνει αυτό που λέμε στην καθημερινότητα «Μαθανε ότι γαμ….στε πλάκωσαν και οι γυφτοι». Πάντως κρατηστε την ιδέα προσφοράς φαγητού ίσως κάποτε μπορέσει να εφαρμοστεί και στο Αη Σημιωτικο πανηγύρι

Περισσοτερα μπορειτε να δειτε για οσα λέμε στους παρακάτω συνδέσμους

http://www.e-kyklades.gr/tourism/schoinousa_events?lang=el

http://www.menelaida.gr/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=9&Itemid=19

http://www.tsamiko.gr/docs/kalantari.pdf


.
Όσο αναφορά την οικονομική συμμετοχή των πανηγυριστών

Πιστεύουμε ότι όποιος εκδηλώνει την επιθυμία να λάβει ενεργά μέρος στο πανηγύρι του Αη Συμιου θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα συμμετοχής του ενδιαφερομένου χωρίς να επηρεάζεται άμεσα από την οικονομική του κατάσταση, άραγε κάτι τέτοιο συμβαίνει ή όχι;

Και ρωτάμε:

1 ) -Αν κάποιος θέλει να συμμετέχει στο πανηγύρι και δεν μπορεί να ανταποκριθεί οικονομικά στο μεγαλύτερο μέρος των οικονομικών του υποχρεώσεων θα λάβει τελικά μέρος;

2) -Αν κάποιου η οικονομική δυνατότητα του είναι περιορισμένη και αν λάβει μέρος στο πανηγύρι με δυσκολία, θα εξαθλιωθεί οικονομικά για τους επόμενους μήνες ή όχι;

3) –Αν κάποιος πανηγυριστής έχει αρκετά χρήματα τόσα που του περισσεύουν να ικανοποιεί τις αδυναμίες του –χασισακια κλπ- συμβαίνει να τσοντάρει χρηματικά ο ίδιος στο πανηγύρι ή να τα «χώνει» στους αδύναμους οικονομικά πανηγυριστές για να τους ενισχύσει ώστε να πάρουν μέρος, Και αν ναι, οι αδύναμοι οικονομικά πανηγυριστές γίνονται ή όχι υποχείρια των ευεργετών τους;

Προκειμένου λοιπόν να έχουν την δυνατότητα όλοι να λαμβάνουν μέρος στο πανηγύρι ανεξάρτητα από την οικονομική τους επιφάνεια χωρίς να δεσμεύεται κανένας έναντι κανενός, και ο κάθε πανηγυριστής να έχει την δική του ανεξάρτητη φωνή και προσωπικότητα προτείνουμε:

1 ) Το πανηγύρι και ο σύλλογος Αη Συμιωτων όχι μόνο να δέχονται χρηματικές χορηγίες αλλά να ψάξουν να βρουν επιπλέον χορηγούς και ας σκεφτούμε τρόπους, που και πως θα διαφημιστεί ο κάθε χορηγός μέσα από το πανηγύρι

2) Τολμούμε επίσης και προτείνουμε να ενσωματωθεί αν γίνεται στα δημοτικά τέλη του δήμου μια ελάχιστη οικονομική εισφορά για πολιτιστικούς σκοπούς, όπου μέσα από διάφορα νομικά τερτίπια το πανηγύρι του Αη Συμιου να μπορεί και να εξασφαλίζει ένα επιπλέον χρηματικό ποσό το όποιο θα συμπληρώνει μέρος των εξοδων του πανηγυριού


Θα συνεχίσουμε στην επόμενη ανάρτηση με προτάσεις για τους καβαλαραιους και τα άλογα, το χασίς, τους γυφτους, τους ζουρνάδες και τα νταούλια, τον δήμο Μεσολογγίου και αρκετά ......

9 σχόλια:

  1. egw meta apo ola auta pou diavazw katalavainw oti eiste teliws asxetoi kai den 3erete oute ta tupika sxetika me ton ah-symio!!!dropi na lete tetoia pragmata!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. kapoia apo auta isxioun alla epeidi meta ton ai simio piran fora k grafoun o kathenas oti tou kapnisei tha prepei prota na exeis paei sto ai simio se parea toulaxiston 2 xronia gia na ekfereis gnomi eksallou einai protimotero na vrethei enas tropos antimetopiseis ton ousion k oxi na dinete liseis pos na allaksei organika o ai simios.....ton ai simio ton xaloun oi ligoi kai autoi einai pou prepei na afanistoun k oxi to panigiri.... H apopsi einai san tin k.......... k distixos oloi exoume apo mia.... kalo na ekferetai kako na min exei vaseis tvn apopseon pou stirizetai... signomi ki olas alla einai apisteuto na anaferetai tis ousies me to ai simio eno pinete kafe k dipla sas sigoura kapoios tin pinei pio entono stin kathimerinotita...auto na lisete k sigoura tha eksafanistoun ta paratragouda apo ton ai simio

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητοί bloggers του e-messolongi, είστε απλά σκουπίδια και εσείς και οι δημοσιεύσεις σας. Αν έχετε στοιχειώδη ευθυξία, οφείλετε να ανακοινώσετε τα ονοματά σας, και να πάψετε να είστε κακοήθεις κριτές των πάντων... Ειλικρινά λυπάμαι. Και δεν έχετε το παραμικρό δικαίωμα να καπηλεύεστε το όνομα της ιεράς μας πόλης για να προσελκύετε αναγνώστες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. λουκαναρης στεφανος12 Ιουνίου 2010 στις 6:31 μ.μ.

    αντερ βρε απο δω που εισται αξιοι να πιασεται τον αησυμιο στο στομα σας......αντα να δειται κανενα ξεκολο στην τηλεοραση και να αγοραζετε τον μαζωνακη και πολτ σας ειναι...ρε ο αησυμιος ειναι ιδεα,ειναι κουλτουρα,ειναι βιωματα. Αν δεν σας αρεσει δεν πειραζει αλλα μην κρινετε κατι που δεν εχετε ποτε βιωσει.Σε λιγο θα μας πειτε οτι πρεπει να φορανε και διαφημσεις στην πλατη....πηγαινετε να κανετε μπεεεεε σε καμμια κερκιδα μεγαλοομαδας και αφηστε τα υπολοιπα.....και για να ξερετε με ποιον μιλατα κοτουλες...ΛΟΥΚΑΝΑΡΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΨΑΡΟΜΥΑΛΟΙ, ΤΙΠΟΤΕΝΙΟΙ, ΜΗΔΑΜΙΝΟΙ... ΚΟΙΝΩΣ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΤΕΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το πανηγύρι του Αη-Συμιού

    Κάθε χρόνο το τετραήμερο της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος, γιορτάζεται στο Μεσολόγγι το πανηγύρι του Αη–Συμιού, άρρηκτα συνδεδεμένο με το έπος της Εξόδου. Στο μοναστήρι του Αη-Συμιού ήπιαν το πρώτο νερό της λευτεριάς όσοι επέζησαν απ’ την μεγάλη σφαγή.

    Πανηγύρια που φημίζονται για τη θρησκευτική ή την εμπορική σημασία τους, υπάρχουν σε πολλά μέρη της πατρίδας μας. Όμως πανηγύρι με ένα πολύ σύνθετο ιστορικό, θρησκευτικό, κοινωνικό και συμβολικό μαζί χαρακτήρα, μονάχα στο Μεσολόγγι συνηθίζεται. Εκεί κάθε χρόνο, το ξημέρωμα της μεγάλης γιορτής της Πεντηκοστής, σημαίνει και την έναρξη ενός τριημέρου, γραφικότατου λαϊκού πανηγυριού.

    Το πανηγύρι πήρε το όνομά του από το μεταβυζαντινό μοναστήρι του Αη-Συμιού, που χτίστηκε το 1740 σε μια λαγκαδιά του Ζυγού, κατάφυτη, οκτώ χιλιόμετρα ανατολικά του Μεσολογγίου.

    Ο εορτασμός αυτός συνηθιζόταν και στην Τουρκοκρατία. Με την ανοχή των Τούρκων, που είχαν επιτρέψει στους ραγιάδες την ελεύθερη τέλεση των πανηγυριών, οι Μεσολογγίτες συγκεντρώνονταν την Κυριακή της Πεντηκοστής στο μοναστήρι, εκκλησιάζονταν σε αυτό την Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος, έψεναν ύστερα σφαχτά και ακολουθούσαν γλέντια, χοροί και ξεφαντώματα. Ο ξεσηκωμός είχε αναστείλει τη συνήθεια. Με την απελευθέρωση όμως, ξανάρθε στη ζωή με περισσότερη μάλιστα λαμπρότητα, γιατί ο χώρος του μοναστηριού είχε συνδεθεί στενά με την τοπική ιστορία.

    Χαρακτηριστικό στοιχείο του εορτασμού είναι οι "αρματωμένοι", Μεσολογγίτες ντυμένοι με την παλιά λαϊκή ενδυμασία, με πολλά άρματα, χρυσοποίκιλτα δηλαδή κοσμήματα και άλλα εξαρτήματα της ανδρικής φορεσιάς.
    Οι αρματωμένοι, με την απαραίτητη συνοδεία "ζυγιάς"(δυο ζουρνάδες και ένα νταούλι) σχηματίζουν από το πρωί της Πεντηκοστής παρέες με ορισμένη οργάνωση και καθιερωμένο εθιμικό τυπικό. Αφού γυρίζουν στους δρόμους του Μεσολογγίου, το απόγευμα, μαζί με έφιππους συνεορταστές, ξεκινούν από το περίβολο της εκκλησίας του Αγίου Σπυρίδωνα για το μοναστήρι, σταματώντας, για λίγο, στον κήπο των Ηρώων, όπου ψάλλεται τρισάγιο.

    Στο χώρο του μοναστηριού με τα πανύψηλα πλατάνια, κάθε παρέα έχει το δικό της προκαθορισμένο από χρόνια χώρο, όπου κρεμούν τα άρματα, αφού πρώτα προσκυνήσουν και προσευχηθούν στην εκκλησία. Ακολουθεί ολονύχτιο γλέντι με "αισυμιώτικα" τραγούδια και με τοπικούς χορούς. Αργά το βράδυ της επόμενης ημέρας, που και αυτή περνά με χορούς και τραγούδια, γίνεται θεαματική επιστροφή στο Μεσολόγγι και υποδοχή των αρματωμένων από πλήθος κόσμου που τους περιμένει στην είσοδο της πόλης. Το γλέντι συνεχίζεται, με ιδιαίτερα ενδιαφέρον στοιχείο το λεγόμενο "χορό του πεθαμένου", με θέμα το θάνατο και την ανάσταση ενός αρματωμένου.

    Το πανηγύρι τελειώνει μεσάνυχτα της Τρίτης προς Τετάρτη με την ευχή όλων: "Καλό Αη–Σμυρνιό να ΄χουμε". Από την επόμενη κιόλας ημέρα αρχίζουν οι ετοιμασίες για τον γιορτασμό της επόμενης χρονιάς. ΜΑΓΑΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

    Υ.Σ:ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΡΙΝΕΙ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙ ΤΗΝ ΜΑΣΚΑ ΚΑΙ ΑΣ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΕΠΩΝΥΜΑ....!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αγαπητέ ΙΚΑΡΕ απ ότι κατάλαβα δεν είσαι δημότης Μεσολογγίου είσαι δημότης Αγρινίου .Για άλλη μια φορά ασχολείστε με την καμπούρα του γείτονα και όχι την δίκια σου .
    Αντί να πείτε για την ανάπτυξή του νομού συνεχίζετε αυτή την έχθρα που έχει κράτησή τόσα χρονιά πίσω το νομό και βασικά δεν είσαι καν Αιτωλοακαρνανάς είσαι "τσιράκι " κάποιον .
    και όση διαβάσουν αυτή την ανάρτησή άσχετος από πια πόλη είναι είναι όλοι από ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΊΑ ...... σταματήστε πια που πρέπει να φτάσουμε ?????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κύριοι του Blog σας ευχαριστούμε για την προσπάθεια να μας δώσετε κάποιες ιδέες περί καλυτέρευσης του πανηγυριού Αλλά, πρώτον θα πρέπει να σταματήσει αυτή η καραμέλα με το θέμα των ουσιών και δεύτερων και βασικότερων για να κάνεις κάποιες προτάσεις βελτίωσης ενός πανηγυριού και συγκεκριμένα του Αη Συμιού θα πρέπει να ξέρεις τις ρίζες του και να έχεις μάθει πάρα πολύ καλά την ιστορία του από που ξεκίνησε πως ξεκίνησε τη αντιπροσωπεύει και γιατί μετά από τόσα χρόνια παραμένει το ίδιο και αναλλοίωτο. Και το βασικότερο όλων να έχεις πάρει μέρος είτε ενεργά είτε από έξω για αρκετά χρόνια ώστε να αποκτήσεις (πράγμα δύσκολο)την κουλτούρα αυτών που συμμετέχουν από γενιά σε γενιά.
    Υ.Γ. Λόγο του ότι έγιναν και στην Ελλάδα μόδα τα Blog και όλοι βγαίνουν και λένε διάφορα ανώνυμα για αυτό και εγώ σας προκαλώ Ότι έχετε να πείτε η να προτείνετε σε σοβαρές και τεκμηριωμένες βάσης πάντα κάντε το επώνυμα και θα μάθετε και το δικό μου όνομα.
    Σ.Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τι θα γίνει ρε παιδιά; Θα μας πείτε τα ονόματά σας ή θα συνεχίζετε να κρύβεστε; Θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία λόγου και σκέψης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή